ännu en tidig morgon..

Gårdagen gick bra, kom iväg till läkaren, var på bra humör. Släpade en tung väska samt en dator plus mig själv genom snön mot sjukhuset. INTE lätt måste jag säga! Hade upp flåset rejält när jag kom fram.. Doktorn jag fick träffa var vikarie - och riktigt bra! Äntligen fick jag en bra mottagning och respons! Hon satte en helt annan diagnos än vad de tidigare läkarna gjort, oxy-nånting. Som var att vissa gravida kan få under v 16-26 en utsöndring av ett speciellt hormon som gör det svårare för blodkärlen att vidga sig. Detta bidrar till pendlande blodtryck, i mitt fall har jag väldigt lågt och när jag ställer mig upp blir det ännu lägre. Detta kan bidra till bristande sömn (javisst) och ett deppat humör (javisst). Hon menade oxå att det var övergående, hormonerna brukade försvinna efter 26 veckan.. så jag väntar.. Fick utskriven sömntabletter (?) och hon ville sjukskriva mig. Det ville inte jag, hade ju bara två dagar kvar på jobbet!

Jobbet gick jättebra igår, åkte ner på stan efteråt för att ta kort till intervjun (som kommer i city måndag-onsdag nästa vecka), sen stack jag hem. Blev utesluten från pulkaåkning, ganska besviken somnade jag i soffan. När R kom hem hade jag ingen lust att bli störd (ville bara sova) så jag gick upp o la mig. Somnade nog vid sju igår, och vilken sömn.. Har nog vaknat var tionde minut, varje gång ett litet ljud har hörts eller jag fått en spark. Hemskt. Kvart över fem gav jag upp sängvridandet. Jag börjar verkligen överväga sömntabletterna nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0