avgrunden..

avgrunden känns nära.. jag har nu förlorat en av mina käraste vänner - shoppingen. Åkte iväg till Nova (köpcenter i Lund) med glatt humör eftersom jag äntligen skulle shoppa julklappar o grejor till mig själv! Efter x10tal provningar av jeans kände jag nästan mig som den bruden i knäckebrödsreklamen. Som skriker rakt ut och sliter sina strumpbyxor sönder.. Två jeans hade ingen strech i sig och jag hade kunnat gå upp ändå till storlek 45 om jag skulle kunna röra mig i dem, fem av jeansen var utsvängda (när det blev mode med utsvängda jeans för mammor?) tre av jeansen var för tajta runt magen (jag har inte så stor mage) ett par fick jag inte över vaderna (jag har världens dåligaste vadmuskler, de är lika smala som på en tioåring) och dessutom var nästan alla byxorna för tajta även upp i storlek 38-40. Efter ett antal utbrott i diverse omklädningsrum, ryggont, svettpärlor i pannan och svårigheter att böja mig dubbelt bestämde jag mig för en sak: det är inte fel på mig.
Jag har gått upp ca 5 kg under graviditeten och är i sjunde, snart åttonde månaden, dessutom var jag smal innan med. Jag är inte höggravid och jag har inte samlat på mig vätska så jag är inte svullen. Men ändå passar inte ett enda par jeans..
Jag gjorde ett test, tog ett par mammaleggings och provade. Dessa satt tajt och resåren i midjan var sjukt tajt så inte ens jag med ovanstående oproblematiska kropp fick på mig dom. Kan då någon svara mig: VEM ska ha på sig dessa kläder? Köper man verkligen mammakläder INNAN man har fått magen?
Jag hittade senare ett par leggings för vanliga döda som faktiskt var mycket bekvämare än mammaleggingsena.
Den största frågan som cirkulerade i mitt huvud vem i h-vete har provat dessa kläder, vem har sytt dem och vem anser att de passar en gravid kropp?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0