BM besök

Idag har vi varit hos vår kära BM. Mitt järnvärde har ökat från 101 till 113, woho! Tabletterna hjälpte tydligen! Blodtryck 123/70, perfekt. Julians hjärta dunkade i 140. Han mådde också mycket bra. Min symfys-mått var 23 cm. Alltså livmoderns storlek, vilket var perfekt för den veckan jag var i. magen är normalstor (: De fick även ta ett blodprov till blodgrupperingen eftersom jag har en ovanlig blodgrupp kan jag bilda antikroppar mot bebis om han inte samma som mig. Men förra provet såg bra ut, så det gör nog detta med!
Nästa besök om ett par veckor ska jag göra glukosbelastning.

Överlag så gillar jag inte min BM, blev irriterad flera gånger om pga hennes konstiga frågor. Hon frågade mig samma sak som hon gjort de tidigare veckorna och ansåg att jag skulle börja jobba 100 % direkt igen. Jag meddelade henne samma sak som innan och tillade: som jag tidigare har sagt. Blev riktigt irriterad och det märkte hon, hon började vrida och vända på sig.. Sen lade hon till: Ja, du vet att FK kanske inte ens accepterar din sjukskrivning. Jag: Jaha? På vilket sätt hade jag kunnat göra detta annorlunda om jag inte har mått bra? Riktigt jobbigt besök, funderar på att byta BM.

Fick en tid på torsdag till kurator. BM ansåg att jag skulle prata om min "stress" med henne. Jag anser mest att jag behöver prata av mig lite. Berätta om mina känslor, som inte alltid står rätt till i förhållande till att vi snart ska ha barn. Ex. Julian höll mig vaken hela natten pga sina sparkar plus sammandragningar. Jag blev så frustrerad så jag visste inte vad jag skulle bli av. Ångerkänslor kommer tillbaka när sparkarna gör ont och när man inte blir bemött på rätt sätt. Ska bli skönt att prata med någon om det.

Träffade även läkaren, blev sjukskriven 75% denna veckan och 50% resterande veckor framöver innan jul. Känns bra. Kommer att jobba en del hemma och min snälla handledare erbjöd att jag bara skulle åka in till jobb när jag orkade, alltså inte ha några fasta tider eftersom ena dagen mår jag bra, andra inte. Så det känns mycket positivt.



Kommentarer
Postat av: Moster Madde

Hej Em!

Kom just på att jag kan skriva här och kommer gärna med ett och annat inlägg.



Pratade med Eva i går och hörde om ditt jobbiga BM möte som du beskriver i dagens blogg. Du tänker helt rätt! Oavsett en BM:s intentioner så skall man ta sig rätten att få känna sig som en unik människa och mötas med respekt. Det blir ett inne som du skall bära med sig resten av livet som inte kan göras om. är Anja lågi magen hadde vi en manlig skånsk BM i våran ålder, som (trots sitt "udda" kön) mötte mig och Owe på ett respektfullt och inkännande sätt. det skall vara roligt att gå till BM, en kvalitetsstund.



För övrigt lyfter du själv din grosess i kvalitets hänseende med din blogg som är rolig, ärlig, informativ och välskriven (trots en bloggs imrovisativa karaktär). Kram M. Madde

2009-12-02 @ 12:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0