En lyckad shoppingdag!

Äntligen, äntligen, äntligen har jag haft en lyckad shoppingdag! (: Trodde aldrig att jag skulle orka springa runt i hundra affärer utan att tålamodet och krämpor skulle uppstå, men kors i taket! Dagens shopping blev väldigt lyckad!

Upp i ottan för att komma iväg till ikea när de öppnade klockan tio. Frukost där, hur bra som helst och shopping såklart. Handlade lite julklappar och sängkläder till Julian. Innertäcke, innerkudde, bäddmadrass och spjälsängsskydd. Det känns tryggt att ha köpt alla grejor till sängen, så lillfisen har nånstans att sova när han kommer (:

Sedan var väla nästa anhalt. Handlade lite julklappar till, julpapper, bokstäver på panduro som jag ska måla och sätta upp i Julians rum och ett Cocoa Butter Stick från Body shop för att motverka bristningar. Än så länge har det fungerat superbra! Inga bristningar här inte.. Namedroppar därför märket igen..



Sen bar det av till Babybutiken! Där handlade vi skydd för barnvagnshjulen när den ska rullas inomhus och ett ursött bäddset som jag har velat köpa hur länge som helst! En mörkgrått med märket Pingu. Har funderat på märket Laban med, men Pingu kändes mer personligare då både jag och R älskade det programmet som barn. Ska se om jag hittar en bild på nätet på det..

underbart eller hur?

Sen bar vägarna hemåt mot en dag av presentinpackning och tvätt.. Har inte tvättat på två-tre veckor. Yey, 7 fulla maskiner..

Har bäddad i Julians crib men håller på att tvätta bäddsetet. Ska ta en bild på hans fina säng så fort jag bäddat den färdig!


Kommentarer
Postat av: mamma

Vad bra att dagen blev lyckad och "Pigu" är jättegulligt. Puss

2009-12-20 @ 16:25:27
Postat av: Pappi

PINGU heter han :D

Tur att vi inte tänkte i dom banorna när emelie föddes för då hade hennes sängkläder antingen gått i temat Vilse i pannkakan eller Tårtan.

Staffan Westerberg var ju han som förstörde en hel generation med sitt Vilse i pannkakan.

Det var förresten förlagan som amerikanarna snodde sen till sitt program Lost. (Lost in Tha Pancake)

2009-12-20 @ 18:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0