helgens bravyr

Igår var söta I här, fick en massa presenter, blir så bortskämd varje gång vi träffas (: Bakade en sockerkaka dagen till ära (eller egentligen inte, men hon är så duktig varje gång jag är där, så jag kan inte vara värre ;) ). En massa graviditetssnack, känn på magen, matlagning och snack om minnen om Egypten. Fan, det var mindre än ett år sedan, känns som flera år sen.

Varit sjukt sugen hela helgen på att sticka ut och festa, dansa, träffa folk. Pust. Fast det är inte så långt till sommarn! Då jävlar tänkte jag.. Men när väl sommaren kommer finns det nog andra cravings än att dansa hela natten lång. Vad sägs om en mysig kväll med huvudet på R:s bröst och Julian gurglande på magen. Hellre det. Jatack.

Vi vaknade tidigt i morse, myste lite och gick sen ner för att se att klockan bara var 8.. Satte på jultraditionen- The Grinch! Love that movie.. somnade halvvägs båda två, vaknade 11 och satte igång storstädning. I eftermiddags kom kusinen med sin man, koll på lägenheten, vit glögg, sockerkaka, julgodis och en massa tända ljus. Sen bar det av till mami som bjöd på urgod middag och mys.

Skickade precis iväg ett mail till mami och papi. det känns som julen kommer med stormsteg och jag ligger några steg bakom. Vad hände med julgranen tex? Vi ska fira jul tsm och har inte planerat något med mat. Så jag gjorde en matlista som jag ville ha och kom på den stora brilljanta idén att alla skulle få fylla på den och även skriva sitt namn vad de skulle köpa. Vilken bra idé nu under julstressen! ;)


Kommentarer
Postat av: Pappi

Julgranen kan du köpa redan nu. Det är inget som säger att man ska vänta tills dagen innan bara.

Några av mina arbetskamrater köpte gran och pyntade den redan i början av december med motiveringen att man kan njuta av granen ( Ej grannen) innan jul för som i regel så står den bara där annandag jul och blir inte direkt uppskattad.

Här med vill jag införa uppsättandet av julgran 2 veckor innan jul för att skapa julstämmning och att sen kasta ut den i mellandagarna så julen oxo kan falla in i minnenas tid.

Traditioner är till för att brytas så passa på att skapa lite egna :)

2009-12-13 @ 23:11:58
Postat av: Moster Madde

HAde gårna varie med er i Jul och fyllt på din matönskelista. Kommer ner den 30/12 och längtar efter att få träffa er då istället. Kram.

2009-12-19 @ 10:39:41
Postat av: Sara

Hej!

Har frågestund just nu, lust att slänga in en liten fråga? :)

2009-12-19 @ 10:56:20
URL: http://saransara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0