Julaftonen!

Efter att R:s föräldrar gick började mami fixa middagen och jag satte mig för att klura på rimmen till julklapparna. efter ett litet tag kom en stressad papi.
Vi åt sillen först, det är mycket bättre att dela upp det i två omgångar, orkar man mera och det känns inte lika mycket. Man äter mest med ögonen.. Efter sillen blev det julklappsöppning! Klapphögen hade växt en del och det var nästan för mycket julklappar under granen för endast tre personer..


Jag blev så bortskämd så jag nästan skämdes.. Fick bubbelbad, tröja, choklad, våffeljärn, tavlor, reseneccesär, diskmaskin, epilator, hörlurar, familjespel, underkläder, kimono, handdammsugare, filt. Och en massa, massa mer. Hur ska man kunna tacka för allt? Och värre blir det väl till nästa jul när det första barnbarnet äntligen kommit ;)

  

Sen åt vi det varma, jag var ganska mätt fortfarande och blev trött i omgångar.. När vi skulle in med allt i kylen sen så hade kylen lagt av (?). eller, vi är inte säkra på om den lade av men det blev kalabalik. Mamma började ösa ut all mat ur kylen och lyckönska den kalla balkongen. Pappa var mer seg och tyckte inte att det var lika stressigt. Detta resulterade i ett litet julgnabb som jag låg på soffan och lyssnade med ett halvt öra på. det urartade till en diskussion i hur en kyl fungerade.. Till slut så fungerade den igen, slutet gott, allting gott.

Sen blev det ett halvt julklappsspel eftersom alla var så nöjda med sina presenter så körde vi inte en andra omgång. En otroligt mysig julafton blev det. Väldigt lugn med en massa prat och kärlek. Så nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0