morgonkomik

Igårkväll, ungefär vid tiotiden somnar jag äntligen som en stock efter två happypiller..m En och en halv timme tidigare får någon smarting för sig att ringa mig. Tjudo i tolv!? Jag väntar barn och har sömnproblem? Jag nämner inga namn, papi.. Kom på den brilljanta idén att ringa och ge igen precis. satt och fnissade i luren några gånger innan jag lade på.. Men kom på att han jobbar nu, så det var inte lönt att de igen. En sak som inte är lönt - är att ringa mig mitt i natten..

Blev väckt av min  "älskade" fd barnmorska kvart över åtta. Hon är helt otrolig.. Skulle till kuratorn idag tjugo i tolv och hade löst det med allt julfix innan. Så ringer hon kvart över åtta, väcker mig och ber mig komma dit tre kvart tidigare. Aldrig tänker jag, för det första har jag lyckats kombinera julfixet med den förra tiden, för det andra ber hon mig stressa upp från sängen för att knappt hinna med att äta för att stressa till kuratorn. Och detta är den barnmorska jag hade innan, som vet om mina problem med stress och att min kropp inte klarar av det. Vilken idiot får man vara?
Dessutom frågade hon om man fick tag på mig via min mammas nr för tydligen har hon ringt dit med. Jag skrattar och frågar om hon inte fick en sur kvinna i telefonen eftersom samtalet kom så tidigt. Hon förskrade mig om att "nej, din mamma var pigg och glad, hon hade säkert gått upp tidigare". Sen lägger vi på. Jag skrattar lite åt detta eftersom jag känner mami, hon går inte upp så tidigt och hon är aldrig glad om någon ringer vid den tidpunkten heller. Ringer upp mamma och skrattar lite tillsammans åt den idiotiska barnmorskan.

Har även hunnit hoppa på R lite och lurat i honom att det är julafton och att jag vill ha mina presenter.. Han gick på det.. nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0