sjukhus hela dagen

Åkte då iväg i morse till MVC för glukosbelastningen. Fick dricka ett stort glas sockerlösning, uschisch som fick mig att bli yr och hjärtat rusade. Under de två timmar vi väntade gjorde vi inte så mycket förutom att ångra oss över att vi åkte dit. Både jag och R har svårt för att vänta, väldigt svårt. Provade spela skippo o uno, läsa bamsetidning men inget kändes bra. Fick till slut komma in till en underbar BM som skulle göra vanliga undersökningar på mig. Mitt livmodermått är nu 27 cm! Det har växt betydligt sedan förra gången och upptar hela magen nu. Julian mådde bra där inne, sparkade omkring, hög på socker. BM blev chockad över hur mycket han rörde sig. Hans hjärtslag låg på 150, oxå normalt. Mitt blodsocker låg normalt och järnvärdet var lite lågt men ändå på väg uppåt, så jag får fortsätta äta järntabletterna.

När vi äntligen fick gå ifrån MVC gick vi in oå sjukhuset o käkade en stor baguett, inte jättegod men maten behövdes, sen in på MVC igen för ett kuratorbesök som oxå gick jättebra. Skrev upp oss på föräldrakursen som ska starta igång igen.

Så det har varit en bra dag, trots 6 timmar på sjukhus. Imorgon är det nyårsafton. Smög ner till systemet innan och handlade alkofritt vitt vin. Hoppas nu det är gott.

Ikväll är det Victoria´s secret fashion show som gäller! Uppskattas av både mig o R ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0