måndagsklabb med idioti

Denna dagen har inte börjat bra..
Har försökt fixa allt till FK och försökt fixa allt med jobb framöver. Har praktik i tre veckor till och vill gärna börja jobba så smått nu. Känner mig lite bättre men kroppen är fortfarande väldigt oberäknelig. Ska försöka jobba så mycket som möjligt hemifrån så att jag slipper få morgonkollapserna.

Vände upp och ner på hela lägenheten för att hitta mitt sjukintyg som skulle skickas in idag. Hittade inte det! Blev så otroligt stressad och kände att allt var kört. Fick inte tag på R heller för jag kände på mig att han hade ett litet finger med i spelet. efter två timmar ringde han och sa att han hade plockat undan det och lag ti sin mapp. SIN MAPP? Varför lixom? Fixade med papperna.

Sen ringde min BM. Ska dit imorgon för den vanligt rutinkontrollen i vecka 25 och eftersom min sjukskrivning går ut idag ville jag gärna komma i kontakt med en läkare för att få en sjukskrivning och kunna börja arbeta 25 %.
Såklart är han fullbokad och min BM ifrågasatte varför jag inte kunde börja jobba igen. Det är precis som man måste vara döende för att de inte ska ifrågasätta. Om jag ska vara ärlig så är faktiskt det som har varit det jobbigaste under graviditeten. Att övertala sjukhuspersonal att jag faktiskt inte mår bra. Bara de hade vetat hur jag är i vanliga fall, hur mycket jag älskar att arbeta och ha mycket bollar i luften. Det är precis som de tror att jag älskar att sitta hemma och inte ens orka gå upp ur soffan. det är på gund av deras misstänksamhet man känner att man är en urusel människa som är förslappad och är hemma för onödiga saker. Jag kommer troligtvis att få ett anfall på dom imorgon om de frågar konstiga frågor.
Jag menar, vad vinner jag på att vara hemma? Jag missar min praktik, min utbildning och mina betyg. Jag får inte pengar från FK, alltså inte staten utan jag går fortfarande och får csn stöd som är ett lån ska JAG måste betala tillbaka. Trodde dom inte att jag skulle jobba om jag verkligen hade kunnat?

Det blev ett väldigt deppigt inlägg idag. Är bara så trött på detta tillståndet och vilka idioter man möter på vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0