svininfluensan?

Har lagt ner nån timme på att kolla upp all informatin om svininfluensan och vaccinet. Jag har väntat ini det sista, trots att jag är gravid får jag gå och vaccinera mig med åldersgrupp 19-27 imorgon.. Jag har alltid tvärvägrat tidigare, för jag känner att en influensa kan man väl ta, även bebisen, men att spruta in ett vaccin, en onormal substans när man har ett växande, känsligt liv inom sig, det lockar inte.

har varit dålig ett tag nu och även om det inte är svininfluensan börjar man tänka mer och mer på det. Ska jag ta vaccinet? Många gravida har redan gjort det men det finns inget konstaterande än på att barnen inte blir påverkade på något sätt. Vet inte vad jag gör om barnet blir skadat på grund av ett val man själv gjort.. Har ringt vårdcentralen och hoppas att de ringer tillbaka snart så att jag kan ta ställning..

Har ju sämsta immunförsvaret redan innan, allergiker och lindrig astmatiker.. Mitt hälsotillstånd är instabilt redan nu, vad händer då om influensan tar över? pust, detta är inget lätt val att göra..

Hur resonerar ni?





Kommentarer
Postat av: Mimmi

Tyvärr är det ju så att det kan bli svåra följder om man drabbas av svininfluensan om man är gravid. Vi kan ju se att i Sverige är det en gravid som dött. Det finns ju mycket som talar emot vaccinet också bland annat ett oändligt antal rykten men hade jag varit du så hade jag bett om en eller två läkares uttalanden. Och för humöret brukar det vara bra att träffa någon kompis och prata om allt möjligt över en latte (man får ta sig tid), medan du väntar på besöket på MVC:) Kram på dig

2009-11-09 @ 10:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0