Snart kommer vårt internet!

Sitter på jobbet nu och låter bloggandet ta över kafferasten.. Tyvärr har vi ännu inte lyckats fixa internet på grund av långsamma hyresvärdar och ett långsamt comhem. Förhoppningsvis får vi manicken innan helgen så jag kan börja blogga igen. Känns som en massor har missats och har massor att ta igen. Synd om er som gått in och tittat och tror att jag slutat blogga. Men icke sa nicke..

Vi börjar få ihop det med den nya lgh, skönt att man kan börja "bo" igen. Vi har en del av måla och köpa in men så fort det är färdigt (nångång innan jul) ska vi ta itu med bebirummet. Ska bli så kul, har en massa idéer om färger och motiv.

Annars mår jag ganska hyfsat. Det är för mycket som vanligt, långa dagar, mycket fix hemma som medför en trött blivande mamma som knappt kan njuta av graviditeten. Jullovet ä mycket efterlängtat! Får nästan en månad ledigt innan kurserna börjar igen. Otroligt skönt. Har lite grejor som jag har planerat att hinna med under ledigheten:
 Blogga en massa, titta på massor av serieboxar, läsa böcker, läsa bebisböcker, titta och skratta åt "unga mödrar"-programmet, planera och måla bebirummet, handla barnvagn, handla bebimöbler, fundera över uppfostran, klappa på magen, mysa med katten, låta Julian sparka runder fritt i magen, mysa med blivande pappa R, träffa familj, släkt och vänner och sist men inte minst fira jul med mörker och levande ljus och julpynt. Åh vad jag ser fram emot ledigheten!

Julian mår också mycket bra, han växer så det knakar, är inne i vecka 20 nu. Magen blir bara större och tyngre. Jag har gått upp 4 kg änsålänge. Skönt om det inte blir så mycket kilo att bära runt på.

Idag ska jag försöka klara av dagen utan utbrott och sömnattacker för att sedan träffa blivande morfar för en shoppingrunda på stan och center syd. Ska titta på lite (och förhoppningsvis köpa, om min pappa är villig ;) ) på bebikläder på butik Mini. Visst, dyra, märkeskläder som vi egentligen inte har råd till. Men blivande morfar är nog villig att köpa ett plagg iaf (blink).

Lovar att börja blogga mer frekvent så fort vårt internet har kopplats in!



Till Mimmi: Vad roligt att du hittade hit! Hoppas att du fortsätter läsa och att du inte blir för inspirerad ;) Det var kul och ovanligt att ha nån att prata med på tåget. Ska kolla in hennes blogg!

Kommentarer
Postat av: lina nilsson

ja,bara forsätt att blogga emelie. Det är så roligt att läsa om er:) Hoppas allt e bra med familjen:) Kramar lina

2009-10-29 @ 10:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0