gårdagen med tåg o mys

Har inte riktigt orkat sitta vid datorn de senaste dagarna.. känts miserabelt. Man är mer mån om att hitta på något när man bara är hemma på vardagarna.. och även om jag inte trodde det, så känns festandetiden ganska saknad. det var då man hade riktigt kul, men nu måste det kompenseras med extrema grejer typ som att ständigt hitta på något nytt, kul att göra.. Filmkvällar á la fredag och lördag har blivit ganska uttjatade..

Igår blev jag faktiskt utbjuden av min kära man till Helsingborg. Åkte dit lite tidigare för att kolla kläder. Tyvärr har ca 3/4 av mina byxor blivit för små (förbannar min dåvarande lust till tajta jeans) och hälsar mjukisbyxor välkommen. Hur lätt är det att känna sig vacker då? pustochfy. Efter tjugo frustrerande minuter på H&M:s mammaavdelning gav jag nästan upp (de antog tydligen att man skulle väga +80kg om man väntade barn) ((funderade starkt på min nya affärsidé - snygga, nätta mammakläder. Speciellt underkläder som inte ser ut som man vore 70år)) så hittade jag äntligen mina byxor! Skitsnygga faktiskt, tajta, med sån tygmammamage, ihopsydda nere vid ankeln. Så jag slog till! Hittade tvärr ingen bild på nätet, de kommer senare när jag börjar få modet att använda dem!

Sedan bar det av till tågrestaurangen vid gröningen, väldigt speciellt, försökte hitta bild på den med, men hittade inte. Åt fläskfile på toast, smakade inte mycket. Nu under graviditeten har det blivit något fel med mina smaklökar, ingenting smakar likadant som innan och känner konstiga lukter som inte finns :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0