MVC-besöket..

Då har jag precis kommit hem från MVC besöket.. Mina blodvärden (blodsocker, blodvärdet) var mycket bra, bättre än förra gången.. Barnmorskan ville gärna vifta bort mina problem och skylla på hormonerna.. Blev ganska irriterad över det så vi stod och käftade ett tag.. Sen tog de blodtrycket.. Förra gången låg de på 125 genom nånting, denna gången låg de på 150 genom nånting, vilket inte alls var bra. Barnmorskan och hennes praktikant blev uppstressade och sprang fram och tillbaka i rummet och frågade en massa konstiga saker.. jag blev superorolig.. De kände inte alls igen den kollapsen jag fått igår och tyckte det var oroväckande.. Därför bestämde de sig för att se om barnet mådde bra..
Kändes som mitt hjärta höll på att sprängas när jag la mig ner på britsen, var livrädd över att det kanske inte skulle ligga något där inne eller att det inte skulle leva..

Den första bilden av lillbebisen fick luften att gå ur mig.. Hon/han sprattlade en massa med armarna, precis som bebis sa: "Hej, här är jag och jag mår bra!". Riktig liten boxningsfantast.. Det var en riktigt utvecklad bebis som låg där inne, den låg lite till höger, som jag redan har känt av och fick se de fina smala armarna som fäktades för fullt, de små benen som sparkade och det fina lilla ansiktet med miniliten näsa. Får inte ut bilden från huvudet.. Hjärtat slog fint mitt inne i bröstet. Den var hela 14 cm lång från fot till huvud.. Min lilla bebis!

När jag hade fått se att bebisen mådde bra, tog vi blodtrycket igen, då var det nere på 120 genom nånting, alltså väldigt lågt och bra, stressade nog upp mig själv rejält tidigare.
Har bestämt att jag ska vara hemma denna veckan och ta de lugnt.. Fick en läkartid på torsdag så att vi kan utreda lite bättre varför jag mår som jag mår.. Hoppas verkligen att de hittar felet. Nu måste jag bara försöka stressa ner och inte känna mig stressad inför hur mycket jag missar på det nya jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0