flitigpetter

Onsdag 21/4 kl: 20:16
Idag har vi varit flitiga, Julian och jag. Det blev som sagt nakensprattel på golvet följt av massage och en efterlängtad manikyr. Inte lätt att fila naglar med armar som fäktas så! Ammade varje timme, följt av 20 min vaken tid och 20 min sömn. Under den korta sömnen passade jag på att fixa köket, dammsuga o torka golven o städa badrummet. Woho, jag hann emellan skriken ;) Sen satte vi oss i soffan och tog en välbehövlig amning (igen) och Julian fick en bok med ramsor, sånger och små berättelser läst för sig. Mysigt.
När R kom hem blev det mat för oss och vi drog iväg och storhandlade. Julians mormor ställde snällt upp som barnvakt en stund, när jag kom upp och hämtade honom igen så sov han. Typiskt att han ska sova när han är borta, då kunde han väl skrika av sig lite? ;)
Hem och packa upp allt, skyndade oss för att hinna innan lillen vaknade. Nu har jag nyss kört det första träningspasset efter förlossningen! Fick passa på när lillen sov. Det var väldigt lugna övningar och jag gick in med tanken att: dessa övningar kommer varken att göra från eller till. Men minsann.. Kan inte göra vanliga armhävningar ens! helt galet. Och magövningar ska vi inte ens gå in på. Världens fesnaste övning klarar jag knappt av.. Magmusklerna sitter just  nu på sidorna av magen, det är säkert en 8 cm mitt på magen utan magmuskler, när ska dem växa ihop igen? Knasigt.. Men tänkte fortsätta med dessa övningar varje dag nu framöver så kanske det händer grejor!
Nu ska vi sätta oss o kolla på Anna Anka, käka jordgubbar och väcka Julian för mat.


Kommentarer
Postat av: Lotti

Jordgubbar, mums! :)



Ja, det låter kanske inte så normalt men hade jag fått bestämma hade hon varit vaken hela tiden ;) Jag älskar att gosa med henne! Jag brukar ha henne på armen samtidigt som jag pular här hemma, visst, jag hinner inte hälften av det jag tänkt, men jag kommer ikapp när Jimmy kommit hem ifrån jobb och tar henne. I och med att jag inte ammar längre, så funkar det fint att sätta henne och Jimmy med flaskan. Då gör jag sånt jag inte vill göra med henne på armen, lagar maten tex... Vi flyttar ju snart så det känns inte som jag orkar hålla någon direkt jätteordning som jag gjort förut. Packa är dock svårt med henne vaken ;)

Jag föredrar att ha henne vaken längre stunder, då hon sover bättre när hon väl sover... Men visst, på natten är jag inte lika glad när hon strejkar och vägrar sova ;) Hihi!



Det största tipset jag har, STRESSA INTE! När hon vaknar låter jag henne ligga en stund, gör klart det jag gör om hon inte gallskriker. Är hon trött men inte vill sova, lägger jag henne i sängen och sätter igång lite musik så ligger hon där och tittar sig omkring. Som sagt, stressa inte. Inte ens när Julian sover får du göra det! Jag gjorde det i början och fick så jädrans ont i magen till slut. Det man inte hinner, hinner man när sambon kommit hem. Man lär sig planera :)



Vad långt det blev. Undra om du ens orkade läsa hit. Haha!

2010-04-21 @ 21:10:23
URL: http://www.yoohh.se
Postat av: Teresia

Vilken fullspeckad dag! :) Härligt! Var försiktig med jordgubbsätande... kan ge gaser fick jag höra efter att ha klämt i mig en hel del. :P

2010-04-22 @ 12:23:57
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0