Idag är Julian en vecka gammal!

Tisdag 13/4 kl: 14:45
Han börjar bli gammal, det lilla pyret ;) Gårdagen hade vi fullt upp! Natten var underbar. Vaknade två gånger och somnade direkt efter hans behov var tilgodosedda (: Vi gick upp tidigt medan pappa låg kvar och mornade sig. Fixade och fick oss färdiga på tre och en halv timme! Vilket rekord! Allt tar ju som sagt väldigt lång tid, men nu börjar minuterna ticka ner.. Träffade M med sina söner Lucaz o Remi och tog en promenad ner på stan. Tog en fika i det fina vädret och träffade en del vänner som lyckönskade oss. Jag satt hela tiden som i en dvala, det är svårt att vara social när huvudet egentligen finns hos pyret i vagnen.. Det blir kanske bättre senare men jag kände mig lite hjärndöd i vissa stunder.. Var livrädd för att han skulle börja gråta ute stan, jag vet inte varför men det kändes så jobbigt. Men icke, Julian sov fint i sin vagn hela tiden.
Sen gick vi bort till en lekplats mitt i stan för Lucaz skulle få klättra av sig lite. Jag behövde amma- what to do? Satte mig och hade min första "in public" - amning. Nervvrak. Fast det gick faktiskt bra! Dålig ställning och en massa sol så det blev lite klurigt, men vi fixade det och pågen somnade direkt efter igen. Kände mig riktigt stolt att jag hade klarat av flera timmar på stan! pappa R tyckte nog att det var skönt att komma iväg o träna och vara för sig själv ett tag.

Sen fick jag skynda mig hem för nu skulle BVC sköterskan komma. En riktigt trevlig kvinna och en studerande kom och hälsade på. Vi fick så mycket beröm för vårt hem, vår föräldraroll och vårt tankesätt. Så stöttande! de kollade honom och allt såg så fint ut. De vägde honom oxå på en primitiv våg- han har gått upp 70 gram från sin födslovikt! Helt otroligt! Han gick ju ner ca 200 gram under de första dagarna.. Då matar jag honom bra! Han äter säkert 10 ggr per dygn.. Skiter lika mycket ;) En massa blöjor som går åt.

Sen tog lilla familjen ytterligare en promenad ner på stan, tittade lite efter skor och gick in i barnaffären för att hitta likadana nappar som den enda vi har hemma som han tar. Tur som vi hade, hade de ett paket kvar! Nu slipper vi vara livrädda för att bli av med den enda ;) Träffade mami på stan och R:s kompis som följde med oss hem. Julian fick en tunn overall och en skallra av honom, så gulligt att killkompisarna med köper ;) Kompisen höll Julian säkert en 40 minuter, han såg så stolt ut!

På kvällen blev jag helt slut, vet inte vad det var med mig, kände mig helt ur balans. Ont överallt efter en hel dags promenad. Tror att jag tog mig vattet över huvudet. Så vi bestämde att R skulle ta hela natten, minus amningen såklart. Det gick jättebra, förutom att Julian vaknade tre gånger istället för två.



Jag och pyret gick upp halv åtta och mös lite samtidigt som jag försökte slänga i mig lite frukost. Det behövdes städa här hemma och fixas, R sov fortfarande och Julian var piggare än någonsin.. jag satte honom i babysittern och hoppades på att det skulle fungera. Minsann! jag fick nästan allt gjort samtidigt som jag spexade framför lillen. Sjöng en massa och pratade om allt som vi skulle hitta på under dagen. Till slut blev han väl uttråkad eller fick ont i öronen ( ;) ) för då slocknade han..


Checka in tjockiskinden

Halvtolv vaknade äntligen pappa så jag kunde hoppa in i duschen. Då hade Julian varit vaken hela förmiddagen, mysigt!
pappa fick byta på honom och vi fick höra några skrik..



Sen satte sig far och son och mös i soffan. Julian fick till en riktig posebild. ser ni att han sitter upp helt själv? Efter en vecka! Vilket A-barn! (armstödet i ryggen dock) ;) Han ser ut som en liten professor som löser världsproblemen.



Städdag idag! Tvätt och städning så vi hoppas att lillen håller sig sovande ett tag till. Så mycket tvätt vi har! Sen blir det nog en promenad och ikväll ska vi laga god middag!

Min mage blir mindre och mindre för varje dag. Igår hade jag kommit under 60-kilos strecket! Har nästan förlorat 10 kg på en vecka. SHIT, tänk om man alltid hade haft så lätt att gå ner ;) (dock var det 5 kilo som försvann efter förlossningen). Nu har jag ca 10 kg kvar och då är jag tillbaka till mitt vanliga jag, eller lite bättre till och med, gick nog upp en 17 kilo under graviditeten. Mitt mål är till sommaren, men sen väger ju tuttarna en del med ;)

Just det, vi har kommit på att Julian är en riktig glidare, han älskar att få fotmassage! Blir helt lugn i kroppen och spretar med tårna när vi smörjer in/masserar. Dom är så fina, de mjuka, runda fötterna (:


Kommentarer
Postat av: Hanna

gud, han är så söt :) Det har ni lyckats bra med, hehe. Ni verkar ha fått igång rutiner nu, vad skönt. Hoppas allt är bra med er. Kram

2010-04-13 @ 16:00:25
URL: http://www.metrobloggen.se/hannadohlner
Postat av: Olivia

Vilka fina bilder :) De lättade upp i uppsats-skrivandet vill jag lova!

2010-04-13 @ 16:40:19
Postat av: Teresia

Vad skoj att läsa! Ni har hunnit med mycket. Det är så härligt att utnyttja dagarna när solen nu tittar fram. Dessutom älskar dem små liveb frisk luft och sover som stockar... :) Vanessa vaknar alltid när vagnen står stilla och skriker lite för att visa att hon är vaken så panik är det inte lönt att jag får. Då skulle jag inte vågat mig ut. Ha! Skriker dem så skriker dem filosofin. ;)



Vad söt proffessor bild! Hihi!

2010-04-13 @ 18:05:16
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Moster Madde

Fina dagar ni haft. Det är ni väl värda efter all kamp. Otrolig bild på funderargrabben, nutte fjutt!!!

2010-04-13 @ 21:10:23
Postat av: Ida

Student-foto den sista bilden! Ha ha ha, vilken klockren bild! :-)

2010-04-14 @ 06:29:28
Postat av: Mimmi

Han är ju bara så himla söt! Njut nu av mammaledigheten ordentligt med det lilla pyret, tiden går alldeles för snabbt! Kram kram

2010-04-14 @ 13:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0