Julian 12 dagar

Söndag 18/4 kl: 21:32
Ska försöka hinna skriva ett snabbt litet inlägg medan mami och R halvbadar lillen i vasken ;)
dagen har varit mysig, natten var lite konstig, lillen vaknade två ggr. Första gången lade jag honom bredvid mig i sängen o ammade. har märkt att jag suttit o spänt nacke och axlar medans jag ammat och sedan vi började ligga ner har det blivit betydligt bättre.. Iallafall så lade vi oss ner o ammade. Jag måste ha somnat, vaknade till slut av Julians fäktande, tänkte, happ, det var en snabb amning. kollade klockan- 05:00 och solen började gå upp. ojdå, vi hade nog visst båda somnat.. Mysigt (:
Sen hade vi sovmorgon medan R tvättade.
Julian har varit lite gnällig idag.
Efter lunch packade jag ner en liten picnic och vi begav oss iväg för en liten utflykt och promenad. Precis när vi kom ut började regnmoln komma in. Men inget regn blev det! Vi gick en lång runda, stannade i karlslundsparken och åt vår picnic och matade getterna med bröd. Synd bara att Julian är för liten för att uppskatta det, men hans mamma och pappa gjorde det iallafall! ;)
När vi kom hem satte vi oss på vår fina balkong och drack te innan mami kom. Hon lagade urgod middag till oss idag, varmrökt lax med romsås, potatis, sockerärtor och sparris, mums! Söndagslyx..
Ikväll har mami stått för blöjbytet och därav bad i vasken, det verkar uppskattas! Vi har inte badat honom än imed navelsträngen har varit så sen att läka. Men nu är den riktigt fin och vi ska iväg till första undersökningen på BVC imorn och jag vill gärna få besked på att det är okej att bada.
Har blivit lite klabb med mjölken de senaste dagarna pga mitt dåliga intag av mat och dryck. Nog därför lillen har varit gnällig. Jag är rädd att bli av med det helt så jag halsar vatten och saft. Hoppas att det löser sig snart, jobbigt att inte ha en nöjd bebis.


Han börjar få riktigt mycket hår. Mörkt och ulligt. Det blir nog mörkt o lockigt som sin far och mormor (:


Sötnosen på väg ut på dagens promenad iklädd i en tunn overall som han fick av R:s kompis. Strl 56. Vi får nog börja med den storleken snart, byxbenen börjar bli för korta, likt en liten Stig Helmer ;)

Den senaste halvtimmen har Julian varit helt underbar. Hans pappa har suttit o busat med honom, han har skrikit av glädje och varit jättepigg. Ögonen har aldrig varit så stora innan och han var "med" på ett annat sätt än tidigare. Han tittar efter ljud, vänder huvudet där ljudet kommer ifrån och om man lägger sig riktigt nära och pratar med honom tittar han djupt in i ens ögon och tittar på hela ens ansikte. Så kan vi ligga hur länge som helst. Det är jättemysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0