känslig

Måndag 5/4 kl: 06:40
Vaknade vid sex, när man väl vaknat var det ju omöjligt att somna om.. Hoppade in i duschen. Blev känslig och grät en massa. Kom bara på, att shit, antingen idag eller imorgon kommer vara det bästa dagen i våra liv. Idag eller imorgon kommer vår lilla son, och ska stanna. Hela vårt liv kommer att få en omvälvning. Vi ska få se han för första gången, vi ska hålla våra armar om honom för första gången. helt otroligt.

Jag räknar med ca 2 dygn innan han är ute. En igångsättning brukar ta en massa tid. Kul då om han kommer lite innan. Ett litet plus sådär. Vad är egentligen två dygn av ens liv? visst, det kommer bli att sjuhelvetes långa dygn. Men sen är det över.

Min mage är i uppror. Kul. Nu ska jag fixa det sista, vattna blommor, packa sista och käka (förhoppningsvis) frukost.

Snart kommer vår familj adderas med ett. Med ett som är halva han, halva jag. Vilken glädje. Han är efterlängtad av så många.

Vill passa på att tacka för alla era fina kommentarer genom tiderna, de har peppad, hjälpt och gett kärlek. det har varit jättekul att delge alla nära och kära, men även nyfunna vänner och avlägsna vänner. Detta kommer jag fortsätta med så fort han är född (:

Nu ska vi in och kämpa, för livet! :D

Kommentarer
Postat av: Pappi

Lycka till, till er båda. Ni klarar detta galant och jag är så stolt över er.

Är på jobbet nu. Katten blev lite sur när jag stack imorse för hon fick för sig att jag steg upp enbart för att leka med henne. Men hon har varit lugn och go inatt.



Ha det jättebra nu. Tänker på er.



Puss, Pappa

2010-04-05 @ 07:41:37
Postat av: kajsa

Lycka till!

Han kommer blir helt fantastisk.

Kramar Kajsa & Daniel

2010-04-05 @ 08:36:36
Postat av: ida

Lycka till, håller alla tummar och tår!

Massa kramar

2010-04-05 @ 08:43:19
Postat av: Mimmi och Fredrik

Lycka till nu, detta fixar ni!

2010-04-05 @ 08:45:45
Postat av: Rebecca & Albin

åh, jag blir alldeles tårögd när jag läser detta! Jag längtar så tills vi kan ses igen och då jag får se Julian :D

2010-04-05 @ 09:39:12
URL: http://swahnrebecca.blogg.se/
Postat av: Lina

Hoppas att allt går bra, lycka till!! :)Glad för er skull!

Kramar Lina!

2010-04-05 @ 13:05:24
Postat av: Pappi

En liten uppdatering för er som läser.

Emelie hade ringt mig när jag var på jobbet.

På förmiddagen hade hon fått ett piller för att få igång det och dom var ute och gick och hon kände att det började värka lite. Hon ska röra på sig så mycket som möjligt. Kl 12:30 skulle hon få det andra pillret. Och jag har inte hört mer sen dess.

Dom var alla 3 vid gott mod och humör.



Emelies Pappa.

2010-04-05 @ 16:13:05
Postat av: madelene

Yaay, kul med uppdatering, hoppas det kommer flera :-) Hejja Hejja!

2010-04-05 @ 17:18:37
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: mamma

Julian är på väg.!!!!!!!!!!! Blivande mamman är jätteduktig enligt blivande pappan. Håller tummarna för att han kommer under kvällen.

2010-04-05 @ 19:35:52
Postat av: mamma

Gör ett försök till att uppdatera er, förra inlägget lyser med sin frånvaro.

Julian är på väg!!!!!!!!!!!!!! Blivande mamman är jätteduktig enligt blivande pappan. Håller tummarna för att han kommer i kväll.

2010-04-05 @ 20:10:00
Postat av: mamma

Provar för tredje gången att uppdatera er, kanske inläggen är för många redan?

Julian är på väg!!!!!!!!!!!!!!!! Blivande mamman är jätteduktig enligt blivande pappan. Håller tummarna för att det blir i kväll.

2010-04-05 @ 20:20:47
Postat av: madelene

Vi ser dina inlägg :-) Jag iaf!

Håller tummarna för dom!

2010-04-05 @ 20:37:08
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Pappi

Har inte kunnat sova något inatt och orolig som man är så ringde jag avdelningen kl 05:00. Fick inte så mycket besked för Emelies läkare var upptagen men enligt sköterskan så är Emelie mitt uppe i förlossningen nu och allt var bra sa hon. Hon rekomenderade mig att sova ett par timmar så får jag träffa mitt barnbarn på förmiddagen.



Men allt verkar gå bra än så länge även om det är en mycket långdragen och jobbig förlossning för min lilla dotter.

2010-04-06 @ 05:03:26
Postat av: kajsa

Magnus eller eva, har han kommit till världen? :)

Det är så spännande att jag inte kan jobba :)



/ kajsa

2010-04-06 @ 09:43:30
Postat av: Mimmi

Nu måste vi få höra hur det har gått, är så spännande.

2010-04-06 @ 12:15:36
Postat av: Hanna.

Grattis :) Äntligen kom han ut. Måste kännas fantastiskt! All lycka till er. Kramar

2010-04-06 @ 13:16:17
URL: http://www.metrobloggen.se/hannadohlner
Postat av: Pappi

Så kom du då till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft.

Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring.

Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg.

När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din tryggade borg.

Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått att bevara;

Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara



Den 6 April 2009. Kl 10:44. Så kom så Äntligen vår efterlängtade Julian till världen.

Han är en så vacker pojk som var hela 52 cm lång och vägde ca 3700gram.

Både Emelie och Richard har kämpat enormt och dom mår alla bra och är Mycket Stolta Nyblivna Föräldrar.

Jag låter Emelie sen skriva i sin blogg så hon får välja hur mycket detaljer hon vill dela med sig.



Ett gossebarn, Julian är Född.



Skrivet av en otrolig stolt och lycklig Morfar som precis kommit hem från BB.

2010-04-06 @ 16:38:00
Postat av: Emma

Grattis vännen! Glada är vi för er skull och väntar med spänning på bilder och annat roligt :) Hoppas ni har det bra / Emma o Adam

2010-04-06 @ 17:12:49
Postat av: Moster Madde

Grattis Emelie och Richard!!!!

Å vad vi har väntat, undrat och oroat oss.Fick det underbara sms:et i förmiddags och fick svårt att klara mitt jobb. Svårt att gå här och fantisera om de stunder som blir som ingjutna i sten; första gången ansiktet visar sig; första gången man ser håret på nära håll och de små fingrarna som rör sig och doften av en egen liten individ. Suck, får lätt igång mig själv med minnen som öppnar stora kanaler rakt in i hjärtat.

Lycka till i natt Emelie låt dig få komma till ro efter allt det du klarat av. Richard, vilken tur att du funnits vid Emelies sida, vilket ansvar som du måst klara av och klarat av. Grattis till dig!

Stor respekt för det enorma som ni gått igenom. Kram från Madelen och Owe.

2010-04-06 @ 20:40:28
Postat av: mamma

Julian finns på www.helsingborgslasarett.se/webbisar



Julians bild finns på webbisar!



2010-04-06 @ 21:20:40
Postat av: Lotti

Ett JÄTTE GRATTIS till Er! Va fin han är, Er lille Julian! Som du måste ha kämpat, och det har du gjort bra! KRAMAR

2010-04-06 @ 21:28:30
URL: http://www.yoohh.se
Postat av: Mimmi och Fredrik

Grattis till er vackra lilla pojke. Vi blev alldeles tårögda här vid datorn när vi såg honom i morse.

Grattis än en gång! <3 <3

2010-04-07 @ 09:02:31
URL: http://mimmisteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0