trötta!

Torsdag 19/8 kl: 22:20

Gud vad tiden går, det går alldeles för snabbt. Sitter jag här och funderar över vilka projekt jag måste ta itu med under min mammaledighet för att inte kräla på väggarna. Så inser jag att- tiden kommer nog gå ganska snabbt! En grej som jag ska arbeta för är att hitta ett vettigt extrajobb. Speciellt när jag börjar plugga så det kommer in lite i kassan..
Sen har jag satt några projekt som ska bli färdiga- ett rum ska storstädas i veckan, ska skura golv till tak. hann aldrig göra det riktigt ordentligt när vi flyttade in eftersom hyresgästen innan nog inte hade haft en trasa i sin hand under alla de år hon bodde här med sin slabbiga dotter och att jag inte pallade städa med hemsk foglossning och stor mage. Sen ska jag organisera bilder och fixa fina fotoalbum till Villiam och komma igång med hans smakportioner! En halv tallrik gröt slinker ner varje morgon, vilket är jätteskönt!

Börjar fundera på det här med amning med, hur länge vill jag egentligen amma. När pyret låg i magen trodde jag att jag inte skulle amma mer än till fyra månader, men nu funkar det så bra och är helt underbart. Och till sex månader har han nog inte hunnit bli färdig med smakportioner, ännu mindre börjat äta kött. Trappa ner till bara några gånger per dag successivt passar nog både bebis och brösten bäst. Men sen känns tidpunkten oxå hårfin för om man fortsätter efter 8 mån får jag för mig att man använder det som endast tröst och kanske skapar en dålig vana? Äh, vad vet jag, det känns nog naturligt när stunden kommer, men det är så fint att kunna ge sitt barn det bästa av sig själv. Men till slut tröttnar man nog!

Vet inte om jag nämnde det men vi var ju i Hbg för ett par dagar sedan för att handla matstol o hoppgunga. Villiam ville mest sova och vi hade inte med vagnen så han kom inte till ro. Vi ville få det överstökat så snabbt som möjligt så vi kunde åka hem. Men gissa om vi får stå först tio min vid stolarna för att känna, klämma och överväga UTAN en säljare fast vi hade en massa frågor. Vi står och tittar efter dem, inget napp. Sen går R iväg och ber om hjälp. Efter tio minuters väntan skiter vi i det. Och då går vi för att nappa tag i en hoppgunga på vägen ut. Går förbi receptionen, då står två säljare och snackar med varann, det finns inga kunder i hela butiken. så ser dom oss och säger: just det, ni skulle ha hjälp. Jag tittar på dom och undrar om de inte hört Villiams uttråkade skrik emellanåt. Vi går ut. Nej BABYLAND kommer inte att få tjäna på att vi handlar stolen där, det är en sak som är säker..
Sen åkte vi in på BMW och provade en bil. Nu har R nog bestämt sig för vilken bil vi ska köpa vid årsskiftet. Jag är positiv till det men undrar bara när han kommer ångra sig nästa gång (det har gått från en ford, till en mazda, till en ford igen och nu BMW.) :P

Nu har vi börjat försöka få Villiam att sova mer på dagarna, för även om han inte sover då, så sover han ändå inte på nätterna. Och det fungerar bra! Han är inte lika ledsen längre och är en mycket roligare bebis att ha att göra med! (: Han är ganska kul nu med, är väldigt duktig på att stå och lyser upp som ett solsken varje gång man ställer han upp. Han är mer intresserad av vad som händer runtomkring honom och har koll på alla som är i samma rum. Han är oxå bättre på att kordinera leksaker i händerna och tar gärna med båda händerna och kan flytta saker mellan dem. Men allt ska i munnen! ;) bakterier,bakterier,bakterier :P

Nu får vi nog kasta in handduken, pyret har sovit sen halvnio, efter 150 ml ersättning, det borde hålla ett tag :P Natti!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Gemensam ekonomi, då får jag också betala :-P



Jag har aldrig gillat Babyland i hbg. Otroligt okunnig personal, samt icke servie människor. Tacka för att babyproffsen finns.

2010-08-19 @ 23:36:44
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0