snöoväder

16/12 kl: 09:07

Vi ger oss nog inte ut idag.. ;)
Igår däremot, Villiam var ett solsken hela dagen, skrattade och busade mest hela tiden, så skönt det var! Äntligen fick jag tillbaka min lilla kille, för stunden iaf, jag vågar inte ropa hej än. Vi bestämde oss för att bege oss ut för lite promenad och shopping. Skulle handla lite julklappar, vilket jag såklart inte hittade. Men däremot hittade jag årets julgranskula! Sen jag och R blev tillsammans och firade jul ihop har vi köpt en unik julgranskula varje år. Vi har tänkt på det, om typ 50 år när vi sitter med alla barnbarnen runtomkring oss så kan vi berätta om varje julgranskula, vilket då fyller upp hela julgranen, nu har vi bara tre (: Min farmor har likadant, en historia bakom varje grej som hänger i granen. Men det kan bli ganska plottrigt, därför går våra julor i silver/mörkgrå och vitt! (:
Sen gick inom apoteket, apotekaren kände väl igen mig och svansade fram för att fråga om jag behövde hjälp med något. Ja, hjälp behöver man nog om personalen på apoteket känner igen en ;) Jag hade plockat ihop lite prylar vi ska ha med på semestern, sånt jag inte åker utan. Vätskeerättning (två om dagen håller yrseln borta), alvedon och imodium om ifall att man blir kass i magen där nere.

Hoppsan, Villiam hade fått tag på munstycket till dammsugaren och satt och åt på den. Inte riktigt bra. Skitsur blev han när jag tog den. Han har ett jädrans humör, gnällde-maaammaa maaammaa och slog i bordet ;)

Igårkväll kom Villiams mormor för lite mys och vi passade på att storhandla. Jädrans vad dyrt det är med barnmatsburkar alltså! Ger ju han mest hemmalagad mat men nu inför passningen under vår semester fick vi köpa 2 middagar+1efterrätt x 7.

Idag ligger tvätt på schemat som vanligt, det är tungt när man måste byta bebisens sängkläder varje dag, bodys två gånger och ny pyjamas varje dag pga hudinfektionen.. Nu hade jag velat ha en tvättmaskin i lägenheten.
Vi köpte tre kg äpplen igår så idag ska jag försöka hinna med att koka mos, det tar lite tid. Och i eftermiddag kommer N på besök!


Bjuder på en sötis-bild med!

Kommentarer
Postat av: Lotti

Vilka fina ögon han har! Vad skönt att han börjar komma tillbaka till sig själv! Då är det snart dags att åka, skönt kan jag tro ;)

2010-12-16 @ 10:30:05
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Teresia

Det känns som så himla längesedan vi sågs... jag tycker nämligen det ser ut som att han fått jätte mycket hår. ;)

2010-12-16 @ 14:18:50
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0