internet tillbaka och på bättringsvägen

Nu är vårt internet äntligen tillbaka, flera dagar utan, skolan har kommit ikläm.
Och så som graviditeten och min hälsa inte redan har fått sig en rejäl törn så fick jag vinterkräksjukan i söndags. Spydde i tolv timmar, tio minuters mellanrum.. Har från början en oerhörd fobi för magsjuka o att spy och har tackat gudarna att jag inte fått något under graviditeten. Och gissa då om man får det i nionde månaden.. Om vinterkräksjukan är jobbig för vanliga dödliga så kan det inte stå upp mot att även ha en bebis i magen som voltar runt.. Det är nog det mest fruktansvärda jag har varit med om.. går inte att beskriva..

Men som sagt lugnade det ner sig under måndagen men har inte hämtat mig än - illamående, svårt att äta, yrsel o svimningskänslor i flera dagar. Det är nog svårt för kroppen att ta igen sig, speciellt när man är två som behöver näringen. oron över hur Julian har mått där inne i magen har oxå varit stor.. Varit oerhört rädd att förlossningen skulle starta- jag ska inte ropa hej ännu men ge mig några dagar till att återhämta mig så klarar vi det nog.
Har gått runt med en massa sammandragningar/ värkar (som har känts men inte gjort ont) hela kvällen - vi hoppas att det inte blir värre än så. Magen har sjunkit betydligt och fått en annorlunda form, värkarna gör ont i ryggen o ner i ljumskarna.. vänta lite till snälla Julian! ;)

Igår började storstädet efter sjukdomshistorian, R blev oxå sjuk men inte så som mig. Så vi har klorinat HELA båda badrummet och allt som vi råkat komma åt.. Bakterieskräck har jag visst oxå.. Sen idag har vi tvättat hela dagen, massor av tvätt, tio maskiner. Har sprungit ner i tvätten varvat med återhämtning på soffan. Det verkar ta ett tag att bli bra igen, beror troligtvis på att jag inte har så mkt näring i kroppen. Nej fy. Kräksjuka är inte något som jag ens önskar min värsta fiende.

Annars har det hänt ganska mycket med inköp till lillens rum och har fått en massa kläder med.. Men det kan vi ta i ett senare inlägg. Håller på att laga den första middagen efter sjukan - fisk med kokt potatis, satan vad jag är sugen på kokt potatis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0