lördagen blev social!

efter min dagliga sova-efter-frukosten-ritual så satte jag mig ner och fick hur bra idéer som helst till examinationsuppgiften. satte mig en halvtimme med det innan sambon och två av hans/våra kompisar kom över. Eftersom klockan hade hunnit bli halvtvå bestämde vi oss för en lunch på stan. det blev Basilika, thaimat. Jag beställde en förrättssallad med räkor för vi var ju bjudna på middag på kvällen. Inte mycket sallad fick jag i mig eftersom de hade en "thai-touch" å det blev chili i. hmrf. jag som har så svårt för stark mat! Efter hundra tackande från servitriserna åkte vi hem och tog en fika med kaffe och mina nybakade kanelbullar. De va lika goda när de varit frysta.
Satt o myste o pratade i soffan och helt plötsligt kom R:s kusin med sin fyraårige son och hälsade på en runda med. Fullt hus! Vännerna stannade tills vi skulle åka ut till svärföräldrarna på middag. Det blev kotletter i sås och ris och till efterrätt toblerone-choklad fondue med en massa olika frukter och bär, mums! Sen fram med spel och vi kom inte hem förrän ett inatt.. en mycket trevlig, (och äntligen) social dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0