soldag

Söndagen den 28/2 Kl: 11:10
Vaknade relativt tidigt idag. Gårkvällen var riktigt kul! bjudna på god middag och gott sällskap. Spelade ett parspel, som vi vann i såklart ;) sen buzz, fan vad kul det spelet är! Vi funderar på att köpa det själva.
På väg hem konstaterade vi (eller jag) att det var en av de få gångerna vi har varit ute på middag o känt att alkohol faktiskt inte var ett problem, eller bristen på det. Vi kom väldigt bra överens o hade skitkul! det var inte så kul att köra hem från Eslöv inatt, tjock dimma så vi fick krypköra. Orolig för en liten inbromsning och magen. Kom hem vid ett tiden, sen tog det flera timmar innan insomningstabletterna hjälpte, så det blev en lång natt.

Har suttit i några timmar o kollat på sommarkurser som jag kunnat tänka mig gå. Hittade två distansutbildningar som kändes rätt. Den första är juridisk grundkurs på Lunds universitet, där föreläsningar och uppgifter kan göras när man själv vill, alltså det finns inga fasta tider för föreläsningar så som det fanns på den förra kursen jag läste. Sen avslutas det med en salstenta i Lund. den kursen är riktigt svår att komma in på, det finns otroligt många sökande varje år, så chansen att komma in är kanske inte den största. Sen hittade jag en annan distansutbildning som lät riktigt intressant: Religion, fundamentalism och våld där man läser om hur de olika religionerna ställer sig till våld och sen går man närmare in på terrorism. det är också en distansutbildning, med platsgaranti så det säkerställer iallafall att jag kommer plugga något i sommar.

Sambon har nog slagit huvudet för nu står han och bakar scones. Hur reslutatet blir- ja, det kan vi bara gissa oss till. Men gulligt är det. Men kan inte undvika att säga att han tjatat på mig de senaste helgerna om att han ville ha det. Jag har inte orkat, så nu tog han saken i egna händer.
på dagens agenda blir det ingenting för fysiskt. Funderar på att ta en promenad o mata fåglarna. myspys. Hoppas bara solvädret håller i sig ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0