50 dagar kvar!

Nedräkningen fortsätter.. Nu är det 50 dagar kvar till beräknad ankomst. Jag sitter ofta och länge o funderar på när det är dags. På något sätt måste ju min kropp redan ha bestämt sig för när han ska titta ut. Taskigt bara att inte berätta det innan så man kan förbereda sig.
Jag känner mig bunden som aldrig förr till det lilla livet i magen. Svårt att förstå att det ligger en hel bebis där inne, även om man förstår att det är något annat än mig som bökar runder där inne.
Sammandragningarna har tilltagit de senaste dagarna, har nästa 10-20 stycken varje dag. Vissa är onda o håller i sig länge, länge. Ofta kommer dom när lillen rör på sig.
Tuttarna har börjar läcka med märkte jag nu.. De gjorde det första gången typ i fjärde-femte månaden, och nu, i åttonde. de är ju skönt att veta att mjölksmaskinen fungerar iallafall! ;)
Funderar ganska mycket över förlossningen, men ju längre tiden går, desto mindre rädd blir jag. Har inte varit speciellt rädd överhuvudtaget, det ska bara bli en sån otrolig upplevelse, ser fram emot det en massa!

Till helgen ska vi iväg o köpa det sista till lillen så allt bli färdigt. Ska förhoppningsvis ha rummer färdigmöblerat med. Vi behöver en vanlig vit bokhylla (som jag tror vi skulle få av R:s släkting), vi skulle ha köpt ett vitt skötbord, men M ringde för några dagar sedan och erbjöd oss deras, som hade blivit för litet. ett ikea snigel. Det tackar man ju inte nej till! Tror själv att man bara använder skötbordet de första månaderna, sen orkar man väl inte springa upp o byta varje gång utan gör det, där man är. Vi ska också handla ett babyskydd till bilen. En liten hylla från ikea och någon fin taklampa att ha (fast inte på ikea! De har så tråkiga lampor).

            
Bra förvaring för leksaker på golvet så Julian når ;)

   
Brio babyskydd som är på kampanjpris på babyland tillsammans med Brio base, så man kan ta med sig ungen när man ska ut från bilen o t.ex. handla.

Även om jag handlade en del bebikläder tidigare så har vi inte alls mycket i de minsta storlekarna, som tur är så får vi låna M:s gamla, vi skulle även få en badbalja och få låna en babybjörnbärsele. Perfekt. bebigrejor är dyra, så det är bra när man kan låna eller få..

Nu ska jag käka lite frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0