en vinterkväll

Fick lägga mig efter frukosten o sova ett par timmar på grund av det rusande hjärtat. Vaknade piggare än någonsin! Började läsa den första (av fem böcker) som ska vara färdiglästa inom en månad inför den nya kursen. Allt på svenska och mycket har jag redan läst innan. Skönt att hänga med på ett annat sätt, speciellt när man pluggar hemifrån och det inte finns så stor chans att få svar på sina frågor..

Kände mig även snäll idag så jag har städat köket och badrummet där nere samtidigt som jag gjorde middag till min sambo.

När han kom hem packade vi oss fulla med kläder, underställ och skidbyxor och gav oss ut på en långpromenix. Riktigt skönt var det, trots det var bäcksvart så lyste snön upp. Tungt att pulsa runt i flera lager kläder, 8 kg tyngre och med snö runt fötterna, men det var uppfriskande! Vi gick ner till havet, gick på isen lite och skrattade åt fågelspår. sen gick vi genom citadellet på kärleksstigen, genom stan och sen hem. Hur mysigt som helst. R blev skrämd och skrämde upp en stackars anka i dammen som skrek hjärtskärande, vi garvade så vi höll på att kissa på oss.
Under promenaden började jag få riktiga förvärkar! En molnande värk runt om magen och ryggen som kom och gick med hugg i magen varje gång den drog ihop sig. Vi blev lite oroliga men jag bestämde att det inte var dags än. Trycket nedåt kändes mer än tidigare.. Men det sägs ju att förvärkar ofta kommer vid fysisk anstängning så det var nog inte så farligt.

När vi kom hem värmde jag varm choklad medans R tog fram marshmallowsena och vispade grädde. Detta tillsammans med våra halvliters muggar gjorde kvällen perfekt (: En riktig vinterkväll. Det enda som fattas är brasan. Får väl ladda ner ett program o plugga in i plattskärmen ;)

Ska försöka gå o lägga mig tidigt ikväll så jag kommer upp i resonelig tid imorn för att plugga. Känns kul nu att ha något att vakna till och ett projekt att färdigställa.


Kommentarer
Postat av: mamma

Så härligt, bara backen på Citadellet som fattas. Nästa år får ni sitta 2 i pulkan. Puss

2010-01-07 @ 20:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0