full rulle!

Söndag 18/7 kl: 14:04
Tjohej, det har varit full rulle hela helgen. Har tänkt hundra gånger på att fota lillkillen och lägga upp, men har glömt bort det direkt igen ;)
I torsdags tränade vi, gick på karnevalen på kvällen, lillkillen satt fint och iakktog alla runtomkring. I fredags fick vi  lite barnpassning och stack ut till Barsebäck för att sola o bada. Årets första bad och strandbesök, det var riktigt skönt! Efter ett par timmar hämtade vi upp honom igen från hans farmor. På kvällen där blev jag övertalad till att gå ut. Helt OK, men trevligare när vi satt o snackade hemma ;) Man har kommit över det här med fest o utgång, inte alltför roande. Inte för roande heller att det verkade som det hade dragit storm över staden, under kvällen mötte jag två aggressiva männskor, den ena, en 40årig kvinna som var otrevlig (jag låter ingen sätta sig på mig) och sen en 25 årig kille som nog var helt tappad. hu. Men trevligt var det iaf att lyssna på reggae, lite skönt gung sådär! Hemma halvtvå, kom inte i säng förrän halvfyra när allt var fixat, (bl.a. pumpning, puh). Sen upp klockan åtta igen, mådde hur bra som helst, var glad att jag inte drack så mycket dagen innan. Ner på stan för att möta upp mami, T, E och moster som kommit ner.
Karnevalståget missade vi halft för vi inte hunnit äta något, lillen sov fint i sin vagn bland allt trummande tack vare hörselskydden! Sen på kvällen igår var det R:s tur att gå ut. Förfest här hemma på balkongen, jag och liten somnade i soffan halvnio..
Nu för fm har vi myst mycket, R försvann lite halvt bakfull i morse men kom hem med bullar lite senare.
Nu sover båda två, och jag vet inte riktigt om jag ska passa på att vila lite själv eller om jag ska ta ett ryck o städa toaletterna. hm.
Nästa vecka blir det full rulle! Måste hinna plugga med.. tentan närmar sig med stormsteg och jag har hur mycket som helst att läsa. Torsdag kommer K och D med sin lilla Nathalie, våra bebbar ska träffa varann för första gången, ska bli så mysigt. På fredag blire hemligt uppdrag änsålänge, berättar mer sen. På lördag en bilträff, R och hans far ska ställa ut mopeder som de renoverat.

Liten är så glad, hela tiden nu, skrattar hela tiden och pratar en massa. har börjat med nya grejor, mm:ar hela tiden istället för sitt vanliga snack (vi tror det beror på att jag mm:ar när jag försöker lugna honom), och han busar hela tiden, speciellt vid amningen, får hålla fast honom för att han ska få något i magen. Han gillar inte att äta längre, han vill leka och busa och maten förstör det ;)

Nä, det blir nog lite vilande på soffan för att passa på när huset väl är lugnt! Först ska jag kolla lite resor, thailand under jul/nyår? Jatack! (:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Undrar bara lite ... drack du alkohol - pumpa/ammade din son?

2010-07-18 @ 19:05:08
Postat av: Magnus

Kan svara till den som inte skrev ut sitt namn.

När man ammar så slutar inte brösten att producera mjölk bara för att barnet inte just då äter det.

Så man är tvungen att pumpa ut mjölken som produceraras och har man då "kontaminerat" mjölken med alkohol så kastar man den.

Och självklart så ammar man inte ett barn om man har tagit lite alkohol utan väntar tills det kommer bra mjölk igen.

2010-07-18 @ 22:46:39
Postat av: kajsa

enligt dagens barnmorskor forskare och läkare, så kan jag meddela dennaanonyma människa, att det är helt okej att dricka lite alkohol, om man inte blir direkt påverkad och även amma sitt barn.. inga problem, för det är bevisat att det inte går över i mjölkoen i liten dos. här hemma sippar jag ett glas vin på helgen, och ammar en stund senare

2010-07-19 @ 17:18:13
Postat av: Magnus (Far och Morfar)

Och ett gammalt "husmorstips" om en mamma inte får igång mjölkproduktionen är att dricka en öl.

Det ska tydligen sätta fart på tuttarna.



Gud vad jag vet mycket om ammning fast jag är en 45 årig gubbe hahaha.

2010-07-19 @ 23:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0