Sjuka

Söndag 25/7 kl: 16:41
Både jag o Villiam är krassliga idag. Han vaknade åtta gånger (?) inatt, gav honom mat direkt för att få honom att somna om så han fick en sammanhängande sömn. Hela förmiddagen var han ledsen, tycker så synd om honom :( Han fick alvedon vid lunchtid och sov tre timmar på det.
Under tiden passade vi på att äta rester från igår, måste bara tipsa om det, så jädrans gott..
Gör klyftpotatis av bakpotatis, olja, salt, peppar och timjan på, in i ugnen. 15 min innan det ska ut slänger man in tunna morotsstavar o lök, äts tsm med fläskfilé. Så enkelt men så gott med bakpotatis istället för vanlig!

Igår kokade vi morötter till honom som vi pressade i vitlökspressen och frös in i istärningar. Idag kokade vi potatis och frös in i både istärningar och portioner, så han har en massa nya saker att smaka på! Tänkte bli färdig med den köpta burken majs/potatispuré innan vi introducerar morötter. På hans fyra måndersdag firar vi med gröt på morgonen! ;)

har försökt plugga hela dagen, svårt när lillkillen vill ligga hos mig hela tiden, men man får vara lite flexibel!

Kommentarer
Postat av: Rebecca & Albin

Det är väl inte nypotatis då kokar till honom? Det är inte alls bra för små barn. Kan ge väldiga besvär i magen. Min bvc-sköterska sa det till mig iaf.

2010-07-25 @ 20:49:12
URL: http://swahnrebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0