uppe med tuppen

Tisdag 20/7 kl: 09:30
Fil, o en grovbrödsmacka är käkad, ipoden på laddning och strax beger jag mig till gymmet för att få bort de där extrakilona ;) eller kanske trimma de roliga låren? ;)
Sen blire en runda till CG för att handla ingredienser till kycklingsallad, blev så sugen när jag fick höra att mami gjorde det igår. mums! Men glöm ALDRIG fetaosten, den gör allt!

Inatt/tidigt i morse hände det en fruktansvärd grej. Skulle amma liten och medans jag fixade o donade, stod jag över honom o han låg på rygg i sängen, då helt plötsligt slutade han andas. Det är andra gången! Men denna gången fick han inte upp saliven som fastnat i halsen. Han fick ner små,små andetag som inte var tillräckligt för att hosta upp det eller börja skrika. Paniken växte i hans blick, det är så hemskt att se paniken i hans ögon. Jag skriker till R, han vet inte vad han ska göra, jag försöker slå lillen i ryggen men det hjälper inte, så till slut vänder jag han upp och ner och rister lite försiktigt. Efter några sådana omgångar får han tillbaka lite luft och börjar skrika- till min lättnad. Fy farao vad en liten saliv som fastnar kan göra ont. Jag hann tänka tusen saker under tiden, typ ska ungen dö här i mina armar? usch usch usch, inte alls kul :( Sen tröstade vi lite, han fick mat OCH vi satte på andningslarmet som nu ska vara kvar!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Usch i know the feeling!! Det har hänt 2 ggr här hemma också! Första gången var dagen efter vi kom hem från bb och D höll henne.. Han blev så rädd och skickade över henne till mig som inte hade en anning om vad jag skulle göra!! vi var helt tår ögda alla 3 när hon började andas igen. Även om det bara var någon sekund så kändes det som en hel evighet!! Massa kramar till er! Min lilla vän ligger här sidan om skrattar och gurglar om varanat :)

2010-07-20 @ 11:54:47
Postat av: Teresia

Hoppas du fått mitt sms! Kramar till er

2010-07-20 @ 15:45:40
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Lotti

Usch! Stackare! Jag kände paniken när jag läste, fy för. Tur din instinkt sa dig att vända på lillkillen. Kram!

2010-07-20 @ 19:36:57
URL: http://yoohh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0