härliga morgon

Tisdag 1/6 kl: 09:45
Julian hade bestämt sig för att inte sova inatt. Jag hade bestämt mig för att han inte skulle vända på dygnet. Det blev en kamp. Han var inte ledsen eller arg eller så utan var pigg och ville hitta på saker. Flera gånger under natten fick jag gå upp, hämta han från hans spjälsäng (om inte vaggningen fungerade därifrån) och ligga hur länge som helst o vagga honom. Ska snart försöka bli av med det ena målet på natten tänkte vi, speciellt nu när jag ska börja plugga o R får ta nätterna (gud så skönt det kommer att bli). Jag köpte ju tidigare under graviditeten en liten hängmatta man kan hänga i spjälsängen, den ska vi nu försöka använda för att han ska sova över mitt-i-natten-målen (oftast klockan 2).
Idag gick vi upp tidigt, det blev Julian glad över, vi lekte lite och han låg och gymmade i sin Bellino. Han är inte direkt intresserad av de färgglada djuren som hänger där, utan jag har hängt upp en liten apa med stora ögon som han fick från J och C, den älskar han! Det är ett kärt återseende varje gång vi lägger honom där. Han ligger och flörtar och skrattar med den lilla apan. Det blir nog en favorit!
Nu tar han sin förmiddags-nap och jag försöker dona med tvätten samtidigt. Det underlättar mycket att han sover i sin vagn när jag ska ner o hänga tvätt.
Imorgon kommer J med sin treveckors pojke, ska bli så mysigt (: Första gången man umgås med någon som har barn yngre än Julian.

Kommentarer
Postat av: tova

Dagens fråga:



Borde det inte vara lika ohyfsat att kalla nån för mager som att kalla nån för fet?

2010-06-01 @ 12:15:40
URL: http://musikochannat.blogg.se/
Postat av: Jennie

Gud vad roligt att höra att han tycker om apan. Måste jag skvallra om till Cirre ;)

2010-06-01 @ 15:17:34
Postat av: Madelene

Vilken buse Julian är som inte låter er sova! :-)

2010-06-01 @ 17:46:06
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Teresia

Han är envis den lille... ;) Promenad imorgon... härligt! Bråkar Julian får jag ta ett prat med honom. Hihi. Han är så charmig ändå. ;)

2010-06-02 @ 15:01:06
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0