long time no see

Onsdag 16/6 kl: 08:35
Det har varit plugg, mer plugg och ännu mera plugg de senaste dagarna. puh, men så roligt det är att lägga bebis halvt åt sidan och låta pappa träda fram, och kunna göra det man älskar. det har fungerat bra, bättre än förväntan. Ca 6 timmar plugg varje dag mellan bebismys, mat och amning. Det är effektivare än när jag pluggade utan bebis. Och självklart får pappa R ha all credit för att det går runt (och att jag inte får direkt någon sömn).

Som sagt i fredags var vi på studentfest och Julian var studentfin.

(tack T för skjortan! ;) )

I lördags gick jag och Julian hem till hans mormor ganska tidigt och började fixa, dona och umgås innan släkten kom! Julian var på sitt bästa humör och jag hade flera stycken barnvakter så det blev inte mycket skrik. Julian trivdes som fisken i vattnet och fick nya bästa vänner som skrattade så gott åt hans miner och avundades hans mjuka hud.

Söndag- plugg o slapp.

Men däremot i måndag, så hände det saker! jag skulle äntligen ta tag i träningen (trots att det är lite tidigt efter förlossingen så har jag inga krämpor, så tyckte det var okej). Farmor kom för barnpassning och de två föräldrarna traskade iväg till sina vardera gym. Trodde jag hade tappat en massa, men icke. Kondition kördes på samma nivå som innan graviditeten, dock inte alla olika maskiner, man får ju börja mjukt. Styrka drog jag ner en vikt på varje maskin, och det fungerade hur bra som helst! trodde verkligen inte att jag hade tappat så lite. Vilken skön känsla med fysisk aktivitet! Vi startar lugnt med barnpassning/träning två dagar i veckan, som utökas till tre. dessutom har jag bara 5 kg kvar till min idealvikt (som jag inte låg på ens innan graviditeten), så det känns som en lätt match! ;)

Igår hände det inte mycket, plugg, plugg o plugg. Lite badande med Julian med som var nöjd när han var färdig, masserad med olja efteråt och den röda pyjamasen på. Jag däremot, ser ut som ett vrak, ingen dusch och fortfarande sovkläderna på, trots klockan var sju på kvällen..


Min man ville inte gå upp med lillen i morse, han tyckte det var okej att han skulle ligga i mörkret och prata o fäktas. Icke, gick upp halvsex för amning och sprattel i babygymmet medan jag pluggade. woho, man har ingen dygnsrytm överhuvudtaget. Men det lämnar mig till ca 4 1/2 timmes sömn inatt och dagen är fullbokad. Puh. kommer nog somna lagom med Julian ikväll klockan åtta.. Sen duschade jag o fixade mig tills Julian sade till att han ville sova lite mer, somnade nästan direkt i sin crib.

föressten så har Julian blivit mycket, mycket lugnare nu när vi har infört rutiner i hans mat-och sömn. Inte att vi har tider, men ett visst mönster som vi följer. Det mönstret som jag nämnde tidigare som Wahlgren har hittat på. Det fungerar superbra, vi har en nöjd, utvilad bebis som kan ta vara på vakentimmarna på ett helt annat sätt. Han lär sig nya ljud varje dag och har upptäckt sina händer och hur goda dom är att suga på.. det ser så kul ut, han får syn på sin hand, kommer på att han vill suga på dom och försöker ta dem till munnen. Efter två misslyckanden (handen slog till pannan och kinden) så får han in den i munnen. Sån koncentration! ;)
Vet inte om jag har berättat det, men han har för sig ett roligt ljud, tar ut tungan, sätter den på överläppen och suger, ser knasigt ut, har inte sett någon bebis göra det innan. Vi garvar varje gång.. hoho, lite roar en småbarnsfamilj.

Jag för en småbarnsfamilj, det är det vi är. Det kom pappa R på igår när jag låg i soffan o kollade film och han testade sin simultankapacitet genom att vagga vagnen över en dörrkarm och samtidigt klappa katten. Han såg så stolt ut när han sade att han inte tänkt på att vi var en stor familj nu (:

Ska sätta mig o plugga nu, passa på medan huset är lugnt, sen i eftermiddag bär det av till MVC för återbesöket (lite sent), sen tar vi en promenad i det fina vädret (äntligen!) och matar ankorna med vårt torra bröd.
sen ska vi laga färs- och fetaostfyldda paprikor, mums! Och ikväll kommer mami. Myspysdag! Och emellan allt ska jag hinna plugga! ;)


Kommentarer
Postat av: Moster Madde

Tusen tack för besöket! Så kul att ser er alla tre tillsammans. Jag och Anja var så imponerade av Richards goa handlag koncentration för Julian och ditt ärliga sätt och kommenterande av "spelet" mellan mor och son. Du vågar visa att du inte är säker i alla situationer. Bra. Ock tänk att jag nu har fått kontakt med en ny liten person.......Jag är jätte tacksam. Hängmattebilderna var fantastiska, aldrig sett så fokuserade ögon, oj, oj, svårt att värja sig. Lycka till med pluggandet!

2010-06-16 @ 22:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0