trafikpolisen?

Onsdag 2/6 kl: 21:36
Var är trafikpolisen nånstans när man behöver dem ?
De närmsta dagarnas iakttagelse har chockat mig totalt. När man går ut med vagn är folk som tokiga!

Fotgängarna går gärna så nära som möjligt för att få en att förstå att man tar för mycket plats med vagnen.
Idioter till cyklister envisas med att nästan cykla nära vagnen (1 cm ifrån) för att säga att "du går på fel sida av vägen".
Bara för att de ska "make a point", för de anser troligtvis att man inte ska gå ut med barnet innan de kan lära sig gå OCH att de gärna kan cykla på vagnen alternativt nysa bassilusker, allt för att riskera min sons hälsa eller liv. 

Folk tittar efter en med chock i blicken (hur gammal är hon?). Vill gärna skrika efter dem: 16, so what?

Varit med om flera gånger när vi ska gå över ett övergångsställe. Ställer mig lugnt och försiktigt vid kanten och tittar åt båda hållen. Bilar som kör förbi får ett tokfnatt och kör en lång omväg för att inte vara nära, sen tittar de på mig med en blick som säger: vafan håller du på med. Jo, det ska jag berätta för er, jag slänger ut barnvagnen framför din bil så jag kan komma fram, skitsamma om min son ryker med på kuppen..

BAH. Numera ser ni inte mig ute, jag sitter inne, och går runt med vagnen här hemma. För varför skulle man annars behöva köpa en?

Alternativet är att var och varannan människa får en rejäl utskällning imorgon. Fast bara dom som vill "make a point".

Kommentarer
Postat av: Madelene

Det är bara till att ta i från tårna och gorma allt vad du kan åt dessa idioter, det gör jag för annars beter sig folk som idioter, många är så jävla själviska och kan inte ta hänsyn till att vi med barnvagn också förtjänar att finnas till i trafiken, och också får lov att gå på trottoaren. :-)

2010-06-02 @ 21:51:08
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0