åtta dagar över..

Fredag 26/3 kl: 14:55
Då är det åtta dagar över tiden. Och det märks vill jag säga..
Ett BM besök som blev en halvtimmes väntetid för någon ansåg att man kunde använda MVC till akutintag. hmpf. Finns alltid folk som anser att de har företräde. Men, jag har tid, det är inte det.
Knallade in i rummet (papi körde och följde med) klämde lite på magen och mätte. Inget onormalt där inte. BM var lite konfunderad och ville gärna att bebben skulle komma snart. jag försökte visa hur mycket jag inte pallade längre, men det gör varken från eller till. De vill att han ska komma ut av sig själv. Fick en ny tid på tisdag och då ska vi prata om igångsättning. Eller beställa tid till förlossningen i HBG. Om bebben inte har kommit tills dess så ska jag dit nästa fredag, långfredagen och göra en undersökning och bedömning på hur bebben mår. Sen blir det igångsättning dagen efter. Så senast om 8 dagar kommer han ut.
BM berättade att det var viktigt att man hade koll på rörelser så att de var tillräckliga. Det var tydligen viktigt nu när man gått över. Har läst mig till att moderkakan även har ett bäst-före-datum, sen går näringsnivån ner. Men just nu tumlar han runt så det är nog inga problem.

sen körde vi ner till CG, handlade en massa. Kändes konstigt att ha haft ett sjukhusbesök och hunnit helghandla innan klockan var tio.. Sen hem och lade mig o läste en del och slumrade.
Nu ska jag plocka undan lite här hemma och koka fisk till min bortskämda katt ;)


Kommentarer
Postat av: Pappi

Hon gav ju det lilla stalltipset om just det med fosterörelser. Du kan alltid "ljuga" lite där för att komma in på BB. Dom är tvugna att ta dig då.

Men risken är att du bara får ligga på observation och sen hem igen. Julian ska ut i vilket fall som helst och vad spelar det för roll för BB om dom skulle hjälpa dig några dagar innan det igentliga igångsättandet. fast man vill ju att det helst ska komma igång av sig själv.

Ni får väl reta tappen lite mera som hon förklarade det hehe. Rickard , bara att ladda om kanonen :D

2010-03-26 @ 15:38:13
Postat av: Teresia

Nej nu får han ju ta och komma!! Men skönt att du blir igångsatt annars så att du nu iallafall har en tid som han senast är ute vid... :)

2010-03-26 @ 17:18:35
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0