hål

Onsdag 17/3 kl: 15:35
Okey. Jag har nog fått hål i en tand. Men jag tänker inte fixa det förrän bebis är ute. Tänker inte bry mig om de kala väggarna och plastfingrarna som trycks ner i halsen än.. Hoppas att det är som förra gången- en liten missfärgning.
Men fram tills dess har jag lovat mig själv att:
- Börja använda eltandborsten (har dammat av den o satt den på laddning)
- Börja använda tandtråd
- Borsta tänderna två gånger om dagen
- Tuggummi efter varje måltid
- Sluta upp med sockersaften, dricka vatten istället.

Har ju hört att tänderna blir dåliga under en graviditet pga all kalcium som ungen snor. Det+ mina matvanor+ mitt dåliga tandborstande har gjort detta. Så jag kan ju inte riktigt vara förvånad. Men man kanske kan borsta bort hålet? ;)

Försökt sova hela dagen, utan resultat. Så fort jag somnar piper det i näsan eller så rosslar halsen. Har bara kunnat småvila lite. Men har läst ut boken iallafall!
Det blir köttgryta ikväll. Jag har varit en snäll fruga och planerat maten ikväll (vilket är att ha plockat fram redan lagad mat ur frysen).

Sitter o väntar på att kvällssammandragningarna ska komma igång. Har märkt de senaste dagarna att de kommer på kvällar o nätter. Hoppas att de blir lite starkare från igårkväll.


Kommentarer
Postat av: mamma

Det stämmer, sköter man tänderna kan småhål "självläka". Det blir en liten missfärgning men en lagning syns också + kostnaden + borra - aj, aj. puss

2010-03-18 @ 13:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0