på torsdag!

Tisdag 30/3 kl: 14:02

Tjoho allihop. Längesen jag skrev känns det som. Igår var det ganska jobbigt, ont och deppigt, orkar inte ödsla över det på er läsare så jag struntade i att skriva.. Men på kvällen när R kommit hem från jobb blev jag lite gladare. Vi blev utbjudna på middag på speakers av mamma, filéstek på toast, mums! Sen kaffe och yatzy efteråt. Gissa vem som vann.. ;)

Idag har det varit en mer fartfylld dag. Klockan elva var vi på MVC för att mäta magen och kolla så Julian mådde bra. allt såg fint ut och han sparkade tillbaka en massa när BM knölade på magen. Det är riktigt fart på ungen.. Magen har inte växt på några veckor, troligtvis för att den har sjunkit. BM var jättesöt. Jag beklagade mig och bad henne om att höra med HBG om vi kunde komma upp lite tidigare. Hon ringde upp och vi fick en tid på torsdag! Så torsdag klockan 11 så vi vara uppe på förlossningen för undersökning. De kollar väl hur mogen jag är, om jag öppnat mig något och om tappen har börjat mjukna. Sen kollar de om Julian mår bra, om det finns bra med fostervatten etc. Om jag har mognat så kommer de sätta igång mig! woho, äntligen händer här grejor! Så vi skulle ta med våra grejor på torsdag omifallatt det blir igångsättning. Håll tummarna! Men vi utgår inte från det, eftersom vi har dragits med många bakslag redan.
jag känner på mig att allt kommer att vara fint på torsdag så de anser att vi kan komma nästa dag o kolla om något har hänt. och tydligen gör man det i några dagar, kollar om man öppnat sig något etc. Så det kan ändå bli utdraget. Men nu ser man iallafall slutet på tunneln, vilket känns underbart! Inom några dagar har vi vår son hos oss (:

Efter BM besöket så släpptes jag av i stan. Handlade två amningslinnen på HM för jag hade fått tipset om att det var skönt att ha när man går hemma. Lättillgänglig tutte. ;)
Sen handlade jag en supersöt body till Julian till i sommar. har letat efter kortärmat-kortbyxade bodys till sommaren men de har inte fått in så mycket sånt. Men hittade iallafall denna som jag tyckte var supersöt!



Sen träffade jag upp K för en fika på espresso house, skönt att träffa lite folk (: sen bussen hem och här sitter jag. Ska ta mig en liten powernap eller slöa i sängen med korsord men ikväll blir det andra bullar! Då ska vi på cirkus! Ska bli så jäkla kul! bara jag och Richard tillsammans med hundratals andra barnfamiljer ;) Kunde inte gå på cirkus när jag var liten pga min djurallergi, så nu ska vi passa på.

Jag sitter här med ett leende från öra till öra. Känner att en otrolig tyngd har kommit av mina axlar. Inom några dagar sitter jag med mitt barn i famnen. Inom några dagar ska vi få träffa honom. Vilken underbar känsla! Han kan aldrig vara så efterlängtad som han är nu.


Kommentarer
Postat av: Mimmi och Fredrik

Nu håller vi tummarna för att han kikar ut på torsdag, vi har följt er med spänning både jag och fredrik (min sambo) nu ända sen du bara hade en liten lite kula. Tror att du kommer tänka tillbaka på denna tiden när ni väntade och väntade som en väldigt mysig tid också sen när han väl är ute och ni har fullt upp med nattning och förkylningar. :) Roligt att du skriver så ofta nu så vi får se hur det går. Här får du en liten styrkekram från oss båda :)

2010-03-30 @ 15:57:12
URL: http://mimmisteen.blogg.se/
Postat av: Helena

hihi ja då ska ja hålla tummarna på torsdag då, kul om han får samma födelsedag som R :P

2010-03-30 @ 16:25:25
Postat av: Madde

Jag blev igångsatt i helsingborg för 4 veckor sedan 1 vecka innan bf för att jag har diabetes, jag var öppen 1,5 centimeter och tappen likaså, summan av kardemumman är, att för mig tog det 13 timmar från första igångsättningspillan och 6 timmar från första värken, så det gick snabbt, & personalen var helt underbar igenom det hela, dock så är ju en igångsättning värre än spontan förlossning som du säkert redan vet, men eftersom det var första barnet hade jag inget att jämnföra med endå, men jag hoppas att allt går fint och att du får en lika fin upplevelse som jag fick :-) Lycka till!

2010-03-30 @ 16:29:15
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: mamma

Har 2 övertygade arbetskamrater som påstår i morgon / på torsdag. Vi får se vem som har rätt. Vad bra att barnmorskan var förstående och har empati. Det ska säkert gå bra. Puss

2010-03-30 @ 17:47:06
Postat av: Moster Madde

Å, det närmar sig. Du skall nog vara glad att du av all väntan blivit förberedd och kommer att kunna ta förlossningen lite coolare. "du barnmorskan vi tar en paus nu va, ska bara spela lite mariocart". Kram till er båda.

2010-03-30 @ 22:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0