partystarter ;)

Onsdag 24/3 kl: 16:40
Fick lite ny energi med papi på besök. Åt en dunderfika med goa bullar o pålägg m.m. Har hunnit planera inför middagen ikväll- potatisgratäng med oxfilé. mums. det blir en myskväll. jobbigt som fan att skära potatis, lök o vitlök, men nu äre färdigt iaf! Sen satte vi oss i solen på balkongen ett tag o drack upp kaffet.

ringde förlossningen idag och beklagade mig lite på papis initiativ. Vi satt och diskuterade detta med att jag har haft onda värkar nu i fyra dagar, att jag inte kan sova och leva normalt. Om det kanske fanns en risk till att det inte går att starta förlossningen, utan bara halvvägs typ. Ringde och rådfrågade förlossningen som sagt. Fick ett ganska bestämt nekande. det var ingen bra sköterska, förra var ju så söt. Hon menade att det enda de kunde göra var att jag skulle åka in och få sömntabletter. nejtack. Tänkte att de kanske kunde kolla om livmodertappen hade mjuknat och mäta värkarna etc. men icke. lite deppad blev man då.
Så nu har jag provat allt, promenad, olika sorters mat, vila, putsa fönster, skurning etc. Ringde M och beklagade mig och hon kom med det tipset som många anser fungera. Det censurerande sättet. för att reta tappen lite. så nu har jag och R en dejt ikväll. men endast i medicinskt syfte. sen ska jag stå på huvudet för att hålla inne de hormoner han ger mig som sägs vara en partystarter (höll jag på att säga) förlossningsstarter. Sry för den grundliga redovisningen, mami och papi ;)


Kommentarer
Postat av: Pappi

Tack för en mysig stund ihop :) Vi ses nog lite imorgon oxo.

Och ingen fara. Ni gör bara sånt som kärlekspar ska göra. Inget konstigt i det.

Ha det så bra, (och skönt hihi)

2010-03-24 @ 16:56:35
Postat av: Rebecca&Albin

jag provade också allt! Men när jag hade haft värkar i ca 12 timmar så orkade inte jag mer :P Då hade vi sex och ja jäklar. Mina värkar ändrade HELT karaktär. Blev mycket mer intensiva.

Lycka till med dejten :D

2010-03-24 @ 17:29:20
URL: http://swahnrebecca.blogg.se/
Postat av: kajsa

jag tror mamma och pappa reda vet om att ni utför den aktiviteten.. jag tänkte på hur stor din mage är :) hahah, det är ju inte efterdyningar av julmaten direkt :)

Kram

2010-03-24 @ 18:12:15
Postat av: Zandra oh Saga

Jag gick över 15 dagar, och sen när det väl började så hade jag värkar i 47 timmar, och jag var hemma dem 40 timmarna innan jag åkte in och då var jag öppen 8 cm, så skit i vad dom säger känner du själv att det inte funkar mer så åk in du kan vara öppen mer än vad du tror..!!!

Själv trodde jag inte att jag var öppen någonting men som sagt 8 cm efter 40 timmars sömnlöshet !!

Bara du själv som kan avgöra hur du känner och mår!

Ha det så mysigt ivkäll;)!

Kram på´digh!

2010-03-24 @ 18:32:44
Postat av: kajsa

kom på att jag tror att man behöver göra "det" 3 ggr för att det skall finnas en effekt .. :)

2010-03-24 @ 19:06:26
Postat av: Emmacarolin

Ah! Det är för roligt att läsa din blogg, Emli! Alltså du har en så härlig attityd och att du skriver saker rakt ut vad du tycker och känner är bara kul (kanske inte för mami och papi då) menmen! Hoppas nu snart att lillen förstår att det är mycket roligare här ute än där inne, måste vara trist efter 9 månader på samma ställe (:



Ta hand om dig och heja Julian! Kram / Emma H

2010-03-24 @ 23:24:20
URL: http://emmacarolin.bloggplatsen.se
Postat av: Pappi

Jag ( Papi) Har absoult inga problem med vad Emelie skriver. Jag har själv varit ung :)

Säger bara Go Girl,,, :D

2010-03-24 @ 23:33:49
Postat av: Jennie

Hahah, jag bara sitter och garvar. Du är väl för rolig du! Hoppas ni har en härlig dejt ;)

2010-03-25 @ 00:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0