samtal till mitt ofödda barn

Lördag 27/3 kl: 20:00
Jag har inte riktigt samtalat till bebisen innan, förrän ikväll. Ska försöka komma ihåg ungefär vad jag sa. Hoppas han lyssnar och faller för lockelsen:

Du ligger där inne, i värmen, du bökar och stökar, sover och lyssnar på allt utanför och mina magljud och hjärtljud. Det är varmt och tryggt. Men nu är du så stor och utvecklad så du klarar av att komma ut. Om du inte kommer ut snart så blir det mycket jobbigare, både för dig och mig.

Om jag blir igångsatt så kommer det bli mycket jobbigare för dig, du tvingas ut med värkar som är värre än de vanliga.

Jag vet att det är tryggt och lugnt där inne och jag kan förstå att du är rädd för att komma ut. Men jag lovar dig, att du kommer trivas här ute. Du kommer att känna trygghet från första stund. Du kommer att få en annan närhet än tidigare och fler upplevelser än du har nu. Du kommer att få det tryggt och varmt, det lovar jag.

Just nu känns du som en avlägsen dröm, en fisk som simmar där inne i mig utan personlighet och utseende.

Jag vill att du kommer ut, så jag kan få lukta in din bebislukt, känna på din mjuka hud och gosa med dina runda fötter. Klappa dig över håret och titta in i dina ögon. Jag vill se vilka drag du har. Jag vill se dina smilband röra på sig. Jag vill hålla din lilla hand och aldrig släppa taget. Jag vill busa med dig, blåsa dig på magen och göra allt för att få dig att skratta.

Jag vill vagga dig till sömns och ha dig nära, alldeles för mycket.

Vill trösta dig om du är ledsen och uppfylla alla dina önskningar.

Jag lovar att du kommer att få det bra här ute i världen. Det ska jag och pappa se till. Jag är inte säker på vad vi kommer att kunna erbjuda dig, jag vet bara att vi alltid kommer att göra vårt bästa.

Och jag vet, att den finaste gåva vi kan ge dig är kärlek, och det kommer du alltid få i överflöd.

Så kom ut nu kära bebis så jag får hälsa på dig och visa dig hela den vackra världen.






Kommentarer
Postat av: Alexandra.R

Blev väldigt rörd! Sitter här och storbölar! Har följt dig ett tag nu, och jag önskar er all lycka när det är dags!

Puss och kram

2010-03-28 @ 12:35:41
Postat av: Moster Madde

Så vackert. Starka känslor med finstämd röst som kommer helt från hjärtat. Kram moster

2010-03-28 @ 12:46:43
Postat av: mamma

Så fint du skriver gumman, Julian är verkligen välkommen. Puss

2010-03-28 @ 18:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0