sockerkaka

Onsdag 17/3 kl: 20:01
Då har jag rensat/städat ur skafferiet och bakat en sockerkaka! Synd bara att jag inte kan känna lukten av nybakat.. ;)

Det känns nästan lite obehagligt hur stor Julian är nu där inne.. Satte mig precis ner för jag har lite ont i magen och började smeka magen. Då kom han direkt igång och tryckte ut sina små (stora) fossingar och knän. Galet hur han nu reagerar på yttre påverkan. Han börjar väl bli uttråkad där inne och behöver lite mer stimulans.. Galet att där ligger en helt utvecklad liten människa där inne och bara väntar och jävlas. Jag försöker förklara för honom att allt blir mycket roligare på utsidan. jag menar, han har ju legat där inne nu i nio månader och haft samma intryck, samma ljud runtomkring sig. Vem som helst hade blivit uttråkad ju!

Nu ska vi titta lite tv (roomservice) och dricka kamomillté!

Just det, glömde nämna.. R:s farmor, alltså Julians gammelfarmor kom med lite barnböcker och hon hade köpt en stor, mjuk blå bebihandduk med huva och så har hon stickat en ursöt hjälmmössa, med små vantar utan tumme och små sockor. Så gulligt! Håller på att tvätta upp de nu, men lägger ut bild på de små söta en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0