underbara morgon

Tisdag 2/3 Kl: 10:53
Jag var en god fru i morse o gick upp tidigare än gubben. Halvsju tror jag? Ställde mig o gjorde varm oboy, scramled eggs o mackor, tände ljus o dukade fram lagom till han gick upp. Vilken glädje man kan få på morgonen! Han var helt salig av att bli bortskämd och då kom jag själv på att det var nog några månader sen sist.. Och så klagar jag på bristen av romantik? hm..
efter ett lass med ägg och tre mackor och när jag pussat R hejdå så gick jag o la mig igen. Inte för att jag var direkt trött, utan för att det känns som jag legat vaken hela natten av sammandragningar och en sambo med täppt näsa= snarkningar.

Vaknade igen för ett tag sedan och gick ner för att kolla datorn lite, möttes av en superglad katt. Hon är så tacksam över att inte vara ensam.. Är som ett plåster hela tiden.



Nu ska jag börja städa lite (försöka bli färdig med det påbörjade skuret av köket) o kombinera det med tillfixning. I eftermiddag har jag en dejt med K och antar att det blir en fika på stan. Håller tummarna på att solen och den blåa himlen håller i sig, för vilken skillnad det blir på humöret när det är ljust och fint!

Julian känner nog också av vårkänslorna och glädjen för han sparkar o buffar runder där inne som aldrig förr.. Jag sa till honom att han gärna fick komma ut nu så min mage slipper bli så öm efter hans hårda slag. Fast det hände inget. Han behöver väl lite tid på att planera sin frigörelse med..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0