Vansinnig!

Onsdag 17/3 kl: 10:19
Har knappt sovit en blund inatt.. Berättade ju att jag hade en molnande värk i magen från kl 6 ca. Vid åtta började lite förvärkar som inte gjorde speciellt ont och jag kände ju inte riktigt att det var på g eller så, man vågar inte hoppas.
När jag gick och lade mig blev det lite värre, lite ondare, och julian rörde sig så konstigt.
Och så har det varit HELA natten. Har vaknat var femte minut- tionde minut av värkar. inte kunnat sova pga det och nervositeten om att han skulle komma. För nu var jag säker. Planerade att på morgonen skulle värkarna va så starka så vi fick åka in.
Meeen , vad tror ni hände? Värkarna försvann vid fem tiden- vilket medförde en totalt katastrofnatt för ingen nytta. Jag som verkligen trodde att det var igång!
Det är så svårt att förklara, men jag är så arg på allt just nu. Känns skitjobbigt att ha varit vaken en hel natt, stått ut med någorlunda starka värkar och hoppats, för att sen helt plötsligt allt avstannar. Kan inte ta pressen så länge till.
Men jag antar att värkarbetet inatt har gjort någon nytta, kanske har öppnat mig pyttelite? Magen är lite öm fortfarande så det kanske kommer igång igen?

Nej, jag ska inte hoppas. För det känns som det är något ouppnåeligt. Något som inte kommer att hända. För varför ska man ha en sådan tur? Era kommentarer visar att ni oxå kände på er att denna natten skulle hända? Både Madde o Kajsa.. Synd bara att det inte gick hela vägen.

Så här sitter jag, en argbigga med massa ont i halsen och ska snart se gossip girl.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Samla krafter under dagen, och ta alla chanser du har till att sova gumman, så om det kommer igång inom närmaste dagarna så har du iaf vilat på dagarna :) Får vända dygnet lite..

Kram

2010-03-17 @ 11:01:21
Postat av: Helena

Tror att de kommer komma igång när som nu när du börjat känna av värkarna o så.. Bara vänta o se. Du kommer klara allt så fint så:)

2010-03-17 @ 12:12:49
Postat av: Teresia

Trösten är ju att han har en dag tillgodo. Du har inte gått över tiden så att han satt igång något är ju bara positivt och allt som har med förvärkar att göra hjälper i slutändan. Jag sitter här, en dag över tiden och känner mig som dig, förbannad på allt! Är trött i kroppen, trött på alla som frågar om det hänt något och vill bara att den "jäkla förlossningen" ska komma igång. Suck...

2010-03-17 @ 14:34:40
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Jennie

Håll ut sötnos! Han tittar snart ut ska du se (:

2010-03-17 @ 15:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0