förändringar i vardagen

Fredag 21 maj kl: 12:30
Allt det här känns likson som: Varför har jag inte tänkt på detta tidigare? (tack för tipsen)

Det positiva:
-
Ny nappflaska som är lättare
- Magdroppar (omifallatt)
- En snuttefilt (som luktar mig och går bra att hålla i, istället för mitt finger, för trygghet)
- Nappen har introducerats igen
- Älskar att bli sjungen för, sjunger med
- Ny bärställning (på mage, nya intryck, och bättre för mina axlar)
- Älskar babybjörnen (som alltid ska finnas med i vagnen hädanefter)
- Vatten är introducerats (först kväljningar, nu funkar några klunkar)
- Skrattar mycket (speciellt åt pappas olika ljud)

Det negativa:
- Pampersblöjor (är det meningen att det ska lukta en massa o att bebisen kan sparka av sig blöjan?)
- Dreggel började igårkväll (lik sin mamma, nu får vi nog börja med haklappar)

Annat
- Vill inte vara ensam
- Vill inte somna ensam
- Kommit på att djuren i babygymet låter ibland när man fäktar på ett visst vis, och även nästa gång, och nästa.. och nästa.
- Pratar mycket mer, svarar och hittar på nya ljud hela tiden

Nu har vi kanske klarat denna fasen? Trots skrik och sömnlöshet har Julian lärt mig att bli en bättre mamma! (:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0