helgen

Söndag 30/5 kl: 21:20
Igår började skriket avta, inte för att han gallskriker hela tiden, men jag vill ju inte att han ska skrika mer än fem minuter per dag.. Jag och lillen låg i sängen till elva och mös, sen åkte vi ut till hans farmor och farfar och fick god mat och sedan spelade vi basket! Hur längesen var inte det? Det var så fint väder och Julian sov bättre än nånsin, ca 3 o en halvtimme på raken, på dagen! Han hängde bra i babybjörnen på sin farmors mage.
Inatt kunde jag inte sova (hör och häpna), så jag låg och läste Anna Wahlgren (eller vad hon heter)s bok: barnaboken. Läste den under graviditeten, men behövde verkligen en uppdatering, bestämde mig för att prova hennes mat-och-sova rutiner vilket är mat från ena-byte-mat från andra- umgås ca 1 timme- mat från andra- sen försöka sova. Gissa hur mycket Julian har skrikit idag? fem minuter.. FEM MINUTER! antingen är Anna världens smartaste eller så var lillkillen trött idag. Ska fortsätta med detta nån vecka tänkte jag så man ser verkliga resultat, detta kan till och med bidra till lite rutiner här hemma, plus minus en timme gör inte så mycket, men ändå! Jag återkommer med resultatet..

Idag har vi varit hos Julians gammelfarmor och ätit morsdagsmiddag, Julian skötte sig exemplariskt, men det berodde nog på att han hade skjorta och jeans och matchade med sin far (:


Richards bär-metod är inte aaalls ansträngd ;)

Det blev inget firande av min första mors dag. Är det fel på bebisen eller på hans pappa? Hm. inte blir det något fars dag firande här inte iallafall!
Nu ikväll fick pappa R agera ensamstående singelpappa då jag var tvungen att skriva ett sista arbete för att få in fullständiga poäng för praktiktiden på kandidaten. Tre timmar senare har jag lämnat in det, turboskriv när man vill mysa med bebis! Apropå bebis, andra gången för dagen har han somnat i sin vagn, inomhus.. JA NI HÖRDE RÄTT! woho, ett-noll till mamma och pappa. han sussar mycket bättre där än i soffan när vi är på nedanvåningen. Nu blir det kanske inte så mycket skrik i vagnen ute hädanefter (ta i trä).
Nu ska vi kolla på Ace Ventura- pet detective. (:

I veckan så kommer jag troligtvis att iglooa in mig i lägenheten, ska börja plugga snart! En massa förberedelser. Men sen å andra sidan skulle solen komma fram i slutet av veckan, vem vill ut o gå långpromenader med en blek mor? ;)


Mammas tuffe, inte för charmigt med valkar på underarmarna ;)

Kommentarer
Postat av: Moster Madde

Kul att ni fick nytta av Anna-boken. Alla sätt är värda att prova.Julian ser verkligen ut att veta vad han vill och inte så lätt för pappa och mamma att "kollra bort". Pappa ser betydligt mer morsdags vänlig ut. Grattis till ditt sista arbete. Du har då inte tappat stinget. Vi ses snart!

2010-05-30 @ 22:07:06
Postat av: Jennie

Gud vad stor lillkillen har blivit. Och han blir ju sötare för var dag som går (om det nu är möjligt) :) Jag tar gärna en promenad med dig, jag matchar nog din blekhet känner jag på mig ;)

2010-05-31 @ 00:21:00
Postat av: Teresia

Haha. Så söt den lille är! Jag ska nog också ta och spola fram till den delen i boken, alltid roligt att läsa hur andra gjort det. I för sig äter damen var tredje timme och det fungerar jätte bra. Emellan varven hinner vi att vara sociala och sova en stund. Hihi.



Jag går gärna långpromenader. Så skönt.

2010-05-31 @ 11:06:33
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Lotti

Jag hängde inte alls med där, med mat-sova-grejen. Kan du ta det igen? (:

2010-05-31 @ 21:35:52
URL: http://www.yoohh.se
Postat av: Mimmi

Va fin han va i sin skjorta :)

2010-06-01 @ 07:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0