just det..

Måndag 31/5 kl: 21:15
glömde säga.. Har ångrat mig om att Julian är ett A-barn.. Han har inte hittat sina egna händer än! 8 veckor gammal och tror fortfarande att det är bröstet när hans hand råkar träffa munnen. Han blir nog en tumsugare..

Lotti: Det är en sorts modell som en 8-barns mor har konstruerat. det menas med att ett pass är mellan 1 1/2- 2 timmar långt. När barnet vaknar ger man det mat (imed jag räknar i bröst så kan jag försöka räkna om det i flaska) Direkt när det vaknar så ger man mat (kanske en o en halv dl) sen bytar man blöja, sen ger man ännu mer mat, tills bebis blir mätt, sen umgås man, leker, pratar, dansar etc i ca 45 min, sen är det mat igen och sen nattar man för sömn i ca 2 timmar. Men dessa timmar är för nyfödda, man får nog räkna med lite vakentid till med barn så gamla som våra.
Igår fungerade det jättebra, men inte idag eftersom vi sov ända till kl ett. Men på något sätt vet man då att efter det sista målet så borde bebisen vara trött och det är skönt att faktiskt kunna lägga så mycket energi på bebisen när den väl är vaken, eftersom man vet att man hinner med mycket på de timmarna de sover efteråt. Men som sagt, jag har inte prövat modellen än, kommer tillbax med en utvärdering sen ;)

Kommentarer
Postat av: Lotti

Nu hängde jag med bättre (: Tack för the update! (:

2010-06-01 @ 11:45:01
URL: http://www.yoohh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0