mammatid

Fredag 28/5 kl: 15:05
I tisdags kom söta Vanessa och hennes mamma för att hälsa på. Vi gick ner till granet där BVC hade anordnat grillning. Endast ettåringar och uppåt, så vi begav oss hem till oss för att steka korven istället ;)


Tuffa grabbarna (:

I onsdags kom morfar hit för en promenad nere på stan. Julian hade varit så duktig på att sova på dagarna fram till denna dagen.. Vi han springa lite i affärer mellan skriken, han ville inte alls ligga i vagnen utan föredrog att sova i babybjörnen, tungt, tungt. Men det var mysigt att strosa runder i vårvärmen (?) och sen ta en fika på 261. På eftermiddagen var det tvättid, och vet ni, vi har fått en torktumlare! Helt otroligt! När jag gick ner för att sätta på de första maskinerna och såg denna underbara maskin grät jag av lycka. Vad enkelt det skulle bli att tvätta! För er som inte vet, så har vi ett torkrum, där det tar ca 12 timmar att torka tvätten (tvättiden är på 6 timmar) och ingen torktumlare, så alla handdukar o lakan måste hängas. Det hade gått så långt att vi ville flytta pga bristande tvättmöjligheter. Galet. Så därav anledningen till mina glädjetårar!

Igår vaknade vi av att M ringde och bjöd hem oss, en timme senare satt vi i deras trädgård och njöt av den lilla värme det fanns, i ungefär fem minuter innan regnmoln kom in.. Julian uppskattade alla nya saker att titta på hemma hos dem. Vi åt lite lunch och babblade om allt mellan himmel och jord. Skönt att prata med en så öppen och redan vetande mamma (pojkar på 4 år resp. 9 mån). När hon skulle hämta Lucaz på dagis begav vi oss till pappas jobb. pappa blev jätteglad över första besöket på hans jobb, Julian tittade storägt på alla bilar och plåtsaker som hängde överallt, försökte natta honom i vagnen medan vi var där, men icke, han låg o skrattade åt en röd billift..
Sen promenerade vi hem och gjorde tonfisksallad innan det blev Emli-tid. Inte mammatid, utan Emli-tid!
Jag och M möttes upp utanför bion, för nu var det äntligen dags! SEX AND THE CITY 2! Heeelt underbar var den! Den har fått mycket kritik, men jag tippar på att kritikerna inte lever i SATC-eran. De har inte suttit timtals med säsongerna eller använt sig av SATC kommentarer m.m.
'

Nu först förstår jag hur M kan gå på bio alldeles ensam. Tacka vet jag en ensam dusch utan lillen eller en tupplur, men att sitta på bio utan barnet, det är en helt annorlunda känsla. Tro nu inte att jag längtar bort från mitt pyre, absolut inte. Men jag har åsidosatts, och behöver inte alls tänka på mig själv längre, och jag gillar det. Men när man ändå har lite ensamtid, är det perfekt att gå på bio. För då kopplar man bort verkligheten på ett annat sätt, och vilken bättre film kunde man inte ha gjort det till? Lyx i överflöd! När jag sen kom hem gav jag Julian tusen pussar och han fick till och med somna vid mitt bröst ;) Skönt att sakna ibland.

Idag har tiden gått åt att underhålla lillen, fick till slut honom att sova efter en flaska. Idag blire troligtvis mat från Basilika och den där nya filmen med LeoDiCaprio, om vi vågar ;)




Kommentarer
Postat av: Teresia

såg du den i stan? ibland behöver man unna sig själv lite ensamtid. det är man värd. :)

2010-05-28 @ 17:31:59
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0