söndag

Söndag 16/5 kl: 17:08

Snabbinlägg.. Fredags "lämnade" jag bort Julian för första gången till sin pappa och farmor och gick på partaj. en timme tog det att skaka av sig bebisskriket jag lämnade. Efter tre timmar trillade tuttarna nästan ur sina hållare så fick åka hem o amma. När jag låg där i sängen med Julian bredvid mig så kändes det helt rätt- stannade hemma. det var J som hade fördelsedagsfest och vi fick god middag och roliga lekar på schemat. Men jag hade stoor separationsångest och kom fram till att fem veckor var för tidigt. Min liv fungerar bäst med Julian. får väl skaffa mig ett liv när amningen är avslutad.

Igår blev vi bjudna på middag hos R:s föräldrar, grillad lax, mums. Svårt att grilla mellan ösregnen bara.. Hur i h-vete kan det vara tio grader varmare i Umeå än Skåne? galet.. Det blev sen kväll igår.

Dessutom har Julian bestämt sig för att ändra rutinerna helt. Amningen fungrar sådär för en dag vill han äta varje timme, en annan dag var fjärde. Min produktion har lite svårt för att anpassa sig och när det blir för lite mat- ja då blir det skrik! De lugna nätterna vi hade de första veckorna är ett minne blott. Nu vill lillpyret konstant ha underhållning när han är vaken, även på nätterna. Inatt gick det inte att trösta honom, han gallskrek inte utan var mer missnöjd, han vägrade äta (vilket alltid fungerar vid skrik) och R var uppe med han en timme, men inget hjälpte. Kom då på att han kanske var lite mörkrädd eller inte gillade mörkret. Vi tände upp och tog fram en massa leksaker att titta på, jajemen, då slutade han skrika och låg o skrattade.. Alla dessa nya upptäckter som man prickar in känns alla som ett accomplishment.

Men som sagt är alla rutiner bakåtvända och Julian är ofta uttråkad och vill ha mer och nytt att titta på. Vi längtar stort efter ett par veckor framåt när han börjar upptäcka sina egna händer, då kan han väl underhålla sig själv ett tag ;)

Idag kom vi inte upp från sängen förrän vid elva pga natten, fortfarande dödströtta. Sen kom vänner från Eslöv o hälsade på. Det blev hämtmat från basilika, tog det vanliga- Gulcurrygryta med tigerräkor, mums!
ikväll blir det film o väldigt lugnt.

Orkade inte lägga upp bilder, det tar dubbelt så lång tid.. Nästa gång!



Kommentarer
Postat av: Morfar Till Julian

Skrattade gott åt det du sa att han ska upptäcka sina egna händer och roa sig själv. Men så har jag lite konstig humor :D Ska till jobbet snart (söndagkväll) och ha ett 12 timmars pass framför mig, Inte roligt alls :/

2010-05-16 @ 17:55:18
Postat av: Teresia

Det som är skönt i dessa tider är just att dem bara är tillfälliga. Vanessa har redan gått igenom två och när hon kommit till ro och blivit mer införstådd med sig själv som nu så rullar dagarna på och Vanessa är lycklig. Det låter som att han är inne i 5 veckors krisen och den är över innan ni vet ordet av det. :) Hoppas vi ses imorgon. Kan prata av oss lite. :)

2010-05-16 @ 18:38:09
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0