vilka dagar!

fredag 21 maj kl. 12.00
Vilka intensiva dagar! Om jag klagade tidigare i veckan, går inget emot de senaste dagarna! Vår lilla fina bebis förbyttes mot en mycket otrevligare bebis. Konstant vaken och skrikig. Det gick utför i onsdags när R och hennes son Albin kom på besök. Att vara hemma fungerade jättebra men så fort vi kom utanför dörren och i vagnen började skriket.. och fortsatte.. vägran av att ligga i vagnen (och därmed ensam) fick min rygg och armar visa vad de kunde. Inte lätt att manövrera vagnen och ha en galen bebis på armen samtidigt. suck. Till slut fick jag ge upp och ens komma hem så jag sprang upp till mami och lade mig i hennes säng med Julian. Då minsann tystnade skriket och han låg o skrattade. pust. är han mammig eller vad? Sov inte mer än femmiturares på hela dagen, tröttskrik, ont-imagen-skrik, mat-skrik, närhet-skrik, underhåll-mig-skrik. Ge mig kraft! R fick ta det mesta under natten, jag orkade inte..

Igår var likadant, men nu hade jag lärt mig lite mer så det blev mindre skrik. T och hennes Vanessa kom på besök. Galet hur man kan passa så bra ihop, ha samma tankar o funderingar. Så skönt att ventilera sig med en som är i samma sits (Vanessa är två v äldre än Julian). Massa goda tips som har underlättat en massa!



en raritet- femminutaren

Jag som var livrädd för att gå ut fick mig övertalad att ta Julian i babybjörnen för en liten promenad i det fina vädret. sagt och gjort- där satt han i sin kortärmade tröja och solkepsen på sniskan som vilken glidare som helst, och lyssnade, tittade och sög in alla intryck. Och- inget skrik!
Till slut var han så utmattad så han däckade när han åt. Då passade vi på att smyga ner han i vagnen, mami kom o vi tog en lååång promenad i kvällsvärmen.


Detta gjorde mammahjärtat glad..

Promenad på 2 o en halvtimme fick den mest otränade att känna muskler som hon inte känt på flera månader. Helt underbart. Vi tittade på hus i Borstahusen och R planerade som vanligt vilka hus vi skulle bo i ;) Julian låg däckad i vagnen hela tiden.
natten var lugn, vi somnade vid tio, tre mål fram till klockan åtta. Jag fick verkligen sova ut! fast man känner sig aldrig pigg, vilket nog beror på de konstanta sömnstörningarna man har under natten.

Upp klockan åtta för tvätt och sen hade det varit full rulle. Gnäll- men ändå inte skrik. Finally! jag har lärt mig hans nya rutiner! Massa trixande. det krävs nog en massa skrik från bebisen när den går in i en ny fas, innan man som förälder kan anpassa sig och komma på nya (med hjälp av T) trix som passar.


Pigg o kry o letar nya intryck


det går att ligga i gymet om mamma sitter bredvid


det har som sagt varit några intensiva dagar. Har inte hunnit tvätta håret på tre (?) dagar, hinner inte gå på toa och har konstant ont i axlar av allt bärande. puh.
Han ville inte sova nu heller, men då började mitt huvud knaka efter nya ideer. Vi har ju märkt att han inte vill vara ensam, speciellt inte när han sover. Nätterna funkar faktiskt bra, när han ligger nära, nära. Så jag gav han lite vatten, och sen lade vi oss bredvid varandra i soffan o suttade på nappen och mös. Två minuter senare sov han. WOW. första gången dagtid på flera dagar. Var det detta som krävdes?

Nu ska jag passa på o vila lite med snutten innan vi ska gå ner o hämta tvätten.

Kommentarer
Postat av: Morfar Till Julian

Näst sista bilden. Ser ut som Julian får en aha upplevelse.



Lite Einstein över han. Eureka,,, E=MC2

2010-05-26 @ 18:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0