spöknatten

4/10 kl: 21:50
Jag fick till slut nog av Villiams växtätande så hans ogudmor kom hit för lek och underhållning. katten var tydligen ganska intressant idag, Villiam garvade säkert i tio minuter åt henne. Skönt att man hjälps åt här i hushållet! Vi såg ett gossip avsnitt medan Villiam sov, nog det bästa avsnittet ever! sjuan. Ska jag berätta vad som hände? ;)

När busens pappa kom hem ringde min käre mor och försökte locka ner mig på stan. Efter lite skrik här hemma sade jag inte emot.
Vi tog en runda på stan och blev skrämda av alla spöken och gastar som lunkade fram, ganska kul att folk eller artister bjuder på sig lite. Vi tog en avstickare till mini affären med alla de fina kläderna. Vi hittade något som jag letat efter länge- en fräck sparkdräkt i storlek rymlig! Vi hade en liknande när Villiam var liten men han växte ur den ganska fort. Det är alltså en body med ben, som ser ut som en pyjamas men inte är det. Har letat överallt efter en sådan, som man kan ha hemma för bus och sprattel. Nu hittade vi, molo var märket och färgerna regnbågens. Det blir en julklapp så vi får inte säga det högt! Sen vidare till den andra babybutiken. Mamma var ihärdig att köpa en pipmugg med rund botten- som aldrig välts ur. Det blir det, och troligen en rolig leksak för Liten. Sen hittade vi en potta som Villiam har beställt i julklapp, en babybjörn med rygg så han kan sitta där länge (:
Dessutom hade hon köpt en barnkammar-bok med rim och ramsor eftersom Vilde har börjat intressera sig för det och även hand-rörelser till. Det kommer vi ha mycket nytta av! Vi provar den direkt imorgon.

Sen vidare till Torstens (vilket namn alltså) för en god middag, kyckling och pasta med två glas vin. Lite runda under fötterna hände en skitkul grej. Tror man skulle ha varit med men ändå. Första gången jag gick in på toa, när jag skulle ta tvål flög hela toaasken som satt på väggen upp i vädret, men jag gjorde en snygg räddning i luften. När jag kom ut berättade jag för mami, men hon trodde inte mig. Precis när vi skulle gå var det mammas tur att besöka skrubben. Ut till restaurangen hörde vi kaa-boom-boom-boom, jag kunde inte hålla mig för skratt. När hon kom ut sa hon till han på kö: tvålkoppen höll inte.. Han: jag hörde det.. Sen garvade vi så vi inte kunde sluta och halva restaurangen följde med. Haha, kan inte sluta skratta..

Idag har jag försökt fixa en grej. hade velat åka till badet imorgon med hela familjen. Men äventyrsbadet verkade inte så bra då det är höstlov och en massa skitungar överallt. Men pesionärssimmet då? Nej där måste man köpa säsongskort. 1000 spänn för oss alla för att gå några gånger. Nja. Jag efterlyser ett bad som man kan komma och gå som man vill allt eftersom bebisen vill bada!

Kommentarer
Postat av: Madelene & Alice

Låter som en hel lyckad kväll! :-)

2010-11-04 @ 22:28:34
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Rebecca & Albin

tolvåkersbadet :) www.medley.se tror jag hemsidan är! finns babypool :)

2010-11-04 @ 22:29:34
Postat av: mamma

Skrattar fortfarande och jag trodde dig men undrade om du höll på att riva toa! puss!

2010-11-04 @ 23:04:58
Postat av: Annie

skrattar Måste varit en härlig "syn". :)



Och ja, nog allt växer de små.

Hon blir 7mån på tisdag, så hon é juh jämngammal med Villiam. :D

De utvecklas så olika, hon kan det och det och det och han säkerligen en massa annat.. Så individuellt.. S Och i gåstolen står hon mest still eller knatar bakåt. :)

2010-11-04 @ 23:29:39
URL: http://genitore.blogg.se/
Postat av: sanna

haha torstens är nog det roligaste jag hört i denna stad ^^ haha då hade ni en rolig middag ;)



svar: tack för tipset! än har jag inte kommit ut på längre runder, men snart :D

2010-11-05 @ 13:25:53
URL: http://zebrafejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0