BVC

Tisdag 5/10 kl: 21:48

godkväll bloggen. Sitter här i soffan, mina grabbar sover och jag har ont i kroppen. tjoho. jädrans förkylning som varken släpper eller kommer ut..
BVC gick bra, läkaren var dock lite nochalant. Han skulle testa om Villiam ville grabba tag i en sak och förflytta dem mellan sina händer. Gissa vad mannen gör, tar fram ett måttbarn och har det framför hans huvud. Villiam tittade lite på det, men tittade sedan bort för något annat roligare. Läkaren: Jaha, det klarar han inte nej... Jag gav han "blicken", han tog fram en kloss. och MINSANN Villiam tog tag i den, skiftade hand och in i munnen. Inte visste jag att han skulle klara det!! Hm... Vem är intresserad av ett måttband egentligen? Vi missade hela babycafeet nästan. Vi var där, men Villiam gjorde på sig precis när sångstunden skulle börja och vi kom tillbaka när den slutat ;) Men vi gör ett nytt försök nästa tisdag tänkte jag!
Förra månaden var Villiam 70 lång, denna månaden 69. hm igen. Sköterskan skrattade och ändrade det till 70, hon är så söt. Kändes lite konstigt att han inte alls vuxit när han vanligtvis växer 3-4 cm på en månad. Men nu äntligen börjar det väl avta så hans kläder räcker lite längre. Han hade gått upp 600 gram o väger nu 8600 g. En klump!

När vi kom hem fick Villiam frukt till mellanmål, allt hemmagjord (minsann), bananpure, äpplepure med björnbärssylt. Det var lite surt så vi delade på frukten. Vilken ögon jag fick när jag smakade på hans mat! Han är om sig och kring sig det lilla pyret.
Ikväll var han mest skrikig, mammagalen men jag behövde lite paus och hinna äta. Men somnade gott efter vällingen klockan åtta. Vågar man hoppas på en bra natt igen? ;)

Imorgon FYLLER MAMI ÅR! det ska vi fira med påmpa och ståt hemma hos henne med mat från basilika (: Man orkar inte mer på en vardag. men innan dess ska vi träffa söta Vanessa och hennes nästan lika söta mamma.




Kommentarer
Postat av: Rebecca & Albin

hehe Albin och Villiam är nästa lika stora :) Albin va (den 20/9, 8 månaders kontroll) 72,5 cm lång och vägde 8840 gr :)

2010-10-06 @ 08:35:44
URL: http://swahnrebecca.blogg.se/
Postat av: Teresia

Ska bli skoj att ses. Det känns som jätte längesedan... Kommer du ner och öppnar för oss vid ? ;) Ska visserligen ladda tele innan dess. Hihi.

2010-10-06 @ 10:10:25
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0