namngivning imorn

Fredag 18/9 kl: 21:24

Då är det namngivning imorgon! Namngivning är som sagt en okristen idé för att välomna ett nytt barn och ge den sitt namn. Alltså ska vi hålla i ceremonin själva. Jag har inte skrivit den än.. ;) Jag har planerat den, men inte skrivit mitt tal. ojoj. Idag har vi hållt igång med att planera, inhandla och ringa samtal för ytterligare planering. Inte så många bjudna, men det blir ändå ett hålligång!
Egentligen vill jag bara gå och sova så jag är pigg inför morgondagen, men.. Vf ska man skjuta upp saker hela tiden? Jag kommer iallafall lägga ut ceremonin här om någon är intresserad för lite tips (:

Annars de senaste dagarna, kommer knappt ihåg, alla dagar blandas ihop. Vi har provat med fem-minuters metoden två gånger. Det funkade inte. Efter en timme gav vi upp. Villiam har börjat äta fisk till lunch med sina vanliga rotfrukter och grönsaker. Han äter stora portioner nu och jag ammar lite då och då när tuttarna behöver det. Men det blir kanske två ggr per dag o en gång på natten. Ganska skönt faktiskt! Fast ändå lite sorgligt som sagt. Vi har också börjat med olika fruktpureer. Har får alltid frukt i sin gröt numera och fruktefterätt efter lunchen. Detta för att magen ska hållas igång. Även olja i allt, så han lägger på sig lite hull (:
Han älskar att sitta i sin gåstol, han tar sig inte direkt framåt, men han hamnar alltid på olika ställen omedvetet, idag drog han ner tvbordets duk, ojoj ;) han skrattar mest åt roliga ljud och killande och har nu fått för sig en ny sak- att han ska sitta själv utan något ryggstöd. Hm. Inte lyckat för det mesta, han blir irriterad i vagnen för han vill inte ha ryggstöd, försöker ta sig upp själv. Men några gånger har han suttit kanske en halv minut själv, duktig. För det är en sak jag har märkt, att han vill så mycket mer än vad han kan och han blir oerhört frustrerad när det inte går.

Nu måste jag nog ta tag i planerandet inför imorgon, svårt att sätta ord på känslor och vill inte stå o gråta och inte kunna läsa upp texten. svårtsvårt. Vi ska till lokalen kl tio, upp tidigt då alltså. Det som jag mest oroar mig för är att Villiam inte kommer att komma till ro för att sova innan och därmed kanske vara gnällig under ceremonin. Fast det är ju iofs inte mitt problem- det är ogudfaddrarnas ;)


Kommentarer
Postat av: Teresia

Det kommer att gå jätte bra och Ville kommer att vara hur go och glad som helst. Han får ju en hel dag dedikerad till honom... ;)



Ha det jätte skoj imorgon!!

2010-09-17 @ 22:42:59
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0