Namngivningen!

Söndag 19/9 kl: 09:00
Jag bloggade in ett sms igår, men tydligen kom det inte fram.. typiskt!
Gårdagen var aldeles underbar!
Men först vill jag berätta vad Villiam lärde sig igår.. Han fick smaka majskrokar igår och slukade två st på nån minut, storätare som sin far.. Sen hade vi med oss gåstolen dit och tidigare har han inte varit så intresserad över att ta sig fram, men nu.. Nu går han mot sitt mål med utsträckta armar, häftigt! Nu får vi plocka undan saker som är 60 cm ovanför golvet som man kan dra i.. ;)

Åter till gårdagen. Tyvärr har jag inga foton, min moster o kusinman för förste fotograf så jag väntar på dessa o lägger ut när jag fått!
Vi började dagen tidigt, halvåtta och upp för att packa ihop allt. Bort till lokalen, lite små problem uppstod som vi fixade snabbt. Mami hjälpte oss och sen kom papi och sen R:s föräldrar. Där satte vi upp den hemmagjorda girlangen, satte på de två dukarna, dukade med blåa o vita servetter, lade ut konfetti i form av barnvagnar, ställde fram glas med godisnappar ( (: ) och skålar med blommor som låg i vatten för att folk skulle se varandra. Ballonger upp, skylt upp och ett fotokollage på Villiam.
Det var lite stressigt sådär men kul! Villiam var så lugn, satt med glansiga ögon i sin vagn hela tiden, han var sjuk. Jag med, levde på värktabletter ;) Han fick på sig sina kostymbyxor med hängslen, vit skjorta och matchande väst, han var så stilig!
Vid två kom alla gästerna, Villiam var på sitt bästa humör. Välkomnstdrinkar innan vi började ceremonin.
Tänkte lägga ut ceremonin i ett annat inlägg men måste bara berätta om överasskningen, kusin med man sjöng och spelade två låtar. Helt underbart duktiga var dem, kunde knappt hålla tårarna tillbaka, de sjöng i olika tongrad (vet inte vad det heter) till två låtar vi valt ut.
När ceremonin var över blev det smörgåstårta, en med skinka och en med rostbiff som R:s föräldrar och papi hjälpte oss med.
Sen öppna alla paketer, Villiam fick kläder, leksaker, två barnkammarboken, cdspelare, blommor, ett sparkapitalkonto med fortsatt insättning på, två boken om mig ;) , ett stort bidrag till barnstolen, så nu kan vi köpa brio eller tripp trapp SNARAST (lite pikar tror jag ;) ), fotoalbum, och en massa pengar. Så nu ska vi öppna ett sparkonto i Villiams namn.
Sen åt vi god tårta som mami hade gjort, tårtbotten, grädde och jordgubbar ovanpå, en marängbotten ovanpå och sen blåbär.
Vi fick en massa hjälp efteråt med städet och ogudmor J tog hand om Villiam.
Vi är otroligt nöjda med gårdagen!

Sen åkte vi hem och lastade av alla sakerna, trötta som få alla tre, men väg igen för vi blev bjudna på middag hos mami där min moster, kusin och kusinman var. Vi satt och mös i en hörna medans middagen gjordes och kusinens man spelade gitarr och sjöng, otroligt stämningsfullt. Maten, vinet och sällskapet var gott, kom hem vid tolvtiden och stupade i säng.

Vaknade precis, förkyld, huvudvärk och ont i halsen. huhu. Villiam har precis somnat om och jag ska nog oxå gå o lägga mig. R är iväg och tittar på en möjlig kandidat till bilköp. Idag ska vi äta smörgåstårta till frukost, lunch och middag.


Kommentarer
Postat av: Madde & Alice

Låter som en riktigt minnesvärd och underbar dag! :-)

2010-09-19 @ 10:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0