tjoho tjohej

Söndag 26/9 Kl: 09:26
Helgen har gått i ett så jag har inte riktigt hunnit med att blogga såsom jag velat.
På Villiam fronten känns det som det händer grejor hela tiden. Han älskar att sitta i gåstolen, trumma med händerna mot brickan, gå runt och sträcka sig efter saker och gärna dra i dem. Han äter fisk, rotfrukter och vanlig frukt, äter välling och dricker vatten. Ammar lite då och då, två gånger per dygn kanske? Han äter otroliga mängder nu, äter mer än vad jag gör.. Och han har börjat säga mamma! Jovisst tänker ni, men det gör han faktiskt. Han vet inte vad det innebär men jag har tränat han lite och han älskar ju att härma ljud, så nu säger han mamma! Gissa om jag är stolt!

I fredags var vi hemma hela dagen och mös, bara att planera, fixa och städa efter Villiams mat tar halva dagen, sen är det det vanliga städet som ska göras. Känns som jag bara står i köket. Det behöver hända mer saker än så. Det är mycket jobb att göra egen mat. Jag tänkte snart börja med kyckling med. Och sen göra lite grytor och börja med lite kryddor och så.

På eftermiddagen skulle Villiam på semster från oss, hem till sin farmor och farfar. Skönt att va ute på "lannet". Eftersom han ville vara där fick vi passa på att göra lite saker ensamma. Vi stack ner på stan, åt en god middag på speakers, fick med mamma ett tag för lite snack. Sen kom ett par vänner och möttes upp för en liten drink. Sen åkte vi till bowlingen. Gissa vem som gjorde flest strikar? Jo jag. jag som i vanliga fall trillar och klantar mig i banan, så vann vårt lag. Fast en tabbe gjorde jag- tappade klotet baklänges..

I lördags var vi lite sega, J kom hit för lite mys och fika. Jag övertalade henne att vi skulle gå ut och vara med på "städa l-a". Så vi gick ut och plockade lite skräp. Får vi hoppas att vi vinner cykelen! Sen hem för lite nya gossip girl avsnitt.
Vi hade en myskväll igår. Villiam var så snäll o go. Vi gjorde det vanliga: bakpotatis och rotfrukter i ugn tillsammans med fläskfile. Mums. R gjorde en cheesecake till efterrätt, den godaste av dem alla. Sen hade jag blivit övertalad att se på Drömkåken. Pust. svenska filmer, jag säger då det.


Kommentarer
Postat av: Lotti

Jag får nog sluta att gå dit ja. Hehehe ;)



Igår hade ingenting av mina smycken gått alls, idag vet jag inte, ska ringa mamma imorgon :-)



Hm, skicka din adress i ett mail så ska jag försöka få iväg blöjor till er :-)

2010-09-26 @ 22:04:34
URL: http://yoohh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0