8-9 mån spagetti o köttfärssås

4/1 kl: 21:10

Som jag uppdaterar idag..
Provade att göra en variant på spagetti och köttfärssås ikväll till Villiam.
Kokte köttfärs, broccoli, morötter och purjolök i vatten. När det var färdigt hällde jag ut nästan allt vatten och mixade det till lagom stora bitar. Sen i med krossade tomater och mjölk (har börjat att lägga i mjölk i maten nu för att vänja hans mage vid det, det funkar skitbra). Och kokte upp.
Fyllde barnmatsburkarna till hälften och sen kokte jag en speciell sorts pasta som ser ut som riskorn som papi tipsade mig om, och som är lagom stora till Villiam och fyllde upp resten av barnmatsburken. Pastan heter risoni och är ett bra tips för er som lagar mat och inte pallar skära sönder spagettin.
så.

Kommentarer
Postat av: Annie

Låter som nåt man får testa. ;)

Fryser du burkarna?

2011-01-04 @ 22:57:24
URL: http://genitore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0